Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  25.09.2020, ~ Administrator   

Jak odróżnić części oryginalne? Czy zawsze unikać wyprodukowanych w Chinach?
Strona 1 z 3

Jak odróżnić części oryginalne od nieoryginalnych? Czy zawsze należy unikać tych wyprodukowanych w Chinach? Lepiej kupować u mechanika czy na portalach aukcyjnych? – Wiedza kierowców na temat rynku części samochodowych nie jest pełna. Wokół tego tematu narosło wiele mitów, które warto odczarować – podkreślają mechanicy z największej w Polsce sieci warsztatów niezależnych ProfiAuto Serwis.

 Polscy kierowcy miewają problemy z prawidłową definicją terminu „części oryginalne". Często błędnie za takie uważają jedynie te oferowane przez Autoryzowane Stacje Obsługi – oceniają mechanicy. Nieprawdziwe są także niektóre obiegowe przekonania na temat tego, jak zaoszczędzić na częściach. Z jakimi mitami na co dzień mierzą się specjaliści rynku motoryzacyjnego?

„Części oryginalne to tylko te z logo marki samochodowej" – FAŁSZ

Żadna marka samochodowa nie dysponuje pełnymi liniami produkcyjnymi, pozwalającymi na wytwarzanie wszystkich typów części we własnym zakresie. Samochód aż w 80% składa się z elementów przygotowanych przez niezależnych producentów, którzy specjalizują się w określonych podzespołach i dostarczają je koncernom. Producenci samochodów zwykle wytwarzają jedynie elementy konstrukcyjne nadwozia, a następnie z dostarczonych przez zewnętrznych kooperantów podzespołów składają całość pojazdu. Dostawcy części przygotowują je jednak nie tylko na potrzeby „pierwszego montażu".

– Na liniach produkcyjnych wytwórców części samochodowych powstają identyczne elementy, które następnie są przeznaczane do trzech zastosowań. Po pierwsze, do produkcji samochodów na liniach montażowych. Po drugie, na potrzeby sieci serwisowych marek samochodowych, czyli dla Autoryzowanych Stacji Obsługi (ASO), w „białym pudełku" z logo i numerem OE producenta pojazdu. Po trzecie – te same podzespoły powstają również dla rynku aftermarket, a więc niezależnych sklepów, hurtowni i warsztatów samochodowych. Są pakowane w pudełko z logo producenta części i jego własną numeracją. Producent zaświadcza, że są one tej samej jakości, co części trafiające na pierwszy montaż w fabryce pojazdu. Dodatkowo, na rynku niezależnym można też znaleźć części z logiem producenta pojazdu, te same, które trafiają do ASO. W każdym z tych przypadków mamy więc do czynienia z częścią oryginalną – wyjaśnia Bogumił Papierniok, ekspert ProfiAuto.
Tagi: ProfiAuto,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony