Współczesne silniki najczęściej wyposażone są we wtrysk bezpośredni. Takie rozwiązanie zwiększa sprawność silnika, ale niesie za sobą problemy eksploatacyjne wynikające z osadzania osadów węglowych w układzie dolotowym.
W starszych silnikach osady były wymywane na bieżąco przez ... paliwo.
A skąd się bierze cały ten syf?
Głównie z przedmuchów ze skrzyni korbowej, z zaworu EGR, z nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych, z lejących wtrysków i turbosprężarki. Z czasem nagar ogranicza przekrój kanałów dolotowych i uniemożliwia poprawną pracę zaworów.
Długa eksploatacja takiego silnika może skończyć się ...remontem silnika.
Co zatem zrobić, aby nie doprowadzić do takiej sytuacji?
1. Wymieniaj olej co 10000 kilometrów.
2. Przed wymianą oleju stosuj płukankę Liqui Moly Engine Flush nr 2640
3. Raz w roku dolej do paliwa dodatek czyszczący układa wtryskowy do silników benzynowych nr 1971
lub do silników diesla nr 2666.
4. Przy każdym przeglądzie silnika sprawdź czystość układu dolotowego i zaworu EGR i w razie konieczności wyczyść je preparatem nr 5111.
5. Raz w roku wyczyść przepływomierz TYM środkiem.
6. Jeżeli nie masz warunków do samodzielnej naprawy i umiejętności oddaj swój samochód do jednego z warsztatów Liqui Moly Proline Serwis i zamów chemiczne czyszczenie silnika!
Artykuł nadesłany
Komentarze (0)