ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  28.04.2010, ~ Administrator   

Jak produkuje się amortyzatory?
Strona 1 z 4

Dla większości kierowców kwestie układu kontroli jazdy z rzadka stanowią główne zmartwienie związane z serwisowaniem pojazdu. Jednakże brak solidnych amortyzatorów oraz komponentów układu zawieszenia wpływa negatywnie na poczucie kontroli oraz komfortu jazdy u kierowcy przy jednoczesnym przyspieszeniu stopnia zużycia innych istotnych (oraz kosztownych) części, takich jak opony i hamulce.

Te obawy nie pojawiły wczoraj – w rzeczy samej doprowadziły one Monroe do stworzenia, prawie sto lat temu, pierwszych amortyzatorów. Te wypełnione olejem urządzenie o pojedynczych lub podwójnych rurach pochłaniają oddziaływanie nawierzchni oraz pozwalają kierowcy podróżować w komfortowych warunkach. Amortyzatory odpowiadają jednak za znacznie więcej niż tylko za komfortową jazdę – kontrolują one także ruch sprężyn w czasie, gdy pojazd wpada w koleinę, utrzymując opony na nawierzchni dla bezpiecznego prowadzenia pojazdu, hamowania oraz stabilności.

Każdy amortyzator Monroe (www.monroe.com) został zaprojektowany w taki sposób, aby dopasować go do charakteru pojazdu, w którym zostanie on zabudowany. Przykładowo, luksusowy sedan może składać się z amortyzatorów, których zadaniem jest zapewnienie wygodniejszej jazdy oraz lepszej kontroli nad pojazdem, podczas gdy niewielki pojazd z napędem przednim oraz tańszymi oponami i kołami może zostać zaprogramowany do zadbania o precyzyjniejszą i agresywniejszą kontrolę nad pojazdem.

Aby zrozumieć w jaki sposób zostały wykonane amortyzatory, należy najpierw zrozumieć jak one pracują. Amortyzatory zabudowuje się pomiędzy podwoziem pojazdu a jego kołem. Gdy koło wykonuje ruchy w górę i w dół z powodu wybojów na drodze, ten sam ruch pojawia się w tłoczysku amortyzatora. Ten ruch sprawia, że znajdujący się w amortyzatorach olej przepływa przez zawory, które kontrolują jego przepływ, ograniczając ruchy podwozia.

Najczęściej wykorzystywanym w pojazdach amortyzatorem jest teleskopowy amortyzator hydrauliczny, który jest starannie zaprojektowaną pompą olejową. Zamocowany na końcu tłoczyska tłok pracuje w płynie hydraulicznym w rurze tłocznej. Podczas pracy zawieszenia w górę i w dół, płyn hydrauliczny jest przepuszczany przez niewielkie zawory znajdujące się w środku tłoka, co pozwala na przepuszczenie tylko niewielkiej ilości płynu. Spowalnia to tłok, a ten z kolei spowalnia ruchy sprężyn oraz zawieszenia.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Jak produkuje się amortyzatory?
Jak produkuje się amortyzatory?
Jak produkuje się amortyzatory?
Jak produkuje się amortyzatory?
Jak produkuje się amortyzatory?

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony