Do wnętrza zaworów maszyna wprowadza niewielkie stalowe krążki oraz sprężynę, które pomagają kontrolować prędkość roboczą zaworów w zmieniających się warunkach jazdy. Narzędzie tłoczące zgniata końcówkę zaworu, utrzymując sprężynę w odpowiedniej pozycji. Zawór, już poprawnie zabudowany, zamyka dno rurki tłocznej.
Podczas produkcji rur, specjalna niezależna prasa wycina okrągłe stalowe pokrywy na końcówkę rury rezerwowej. Do wierzchniej części każdej pokrywy przyspawane zostaje ucho służące do zabudowania jej w pojeździe. Rura rezerwowa, wyposażona w jedną ściśniętą końcówkę oraz pokrywę montowaną na drugiej końcówce, zwana jest układem podstawowym.
Układy podstawowe są następnie umieszczane na pasie transmisyjnym, otwartą częścią do góry. W miarę ich przesuwania się po taśmie, rury tłoczne, w których tłoczysko spoczywa na dole, są ostatecznie dopasowane jedna do drugiej. Automatyczne wtryskarki wypełniają prawie gotowe amortyzatory pół-syntetycznym olejem, który opracowano specjalnie pod kątem utrzymywania jego konsystencji, niezależnie od zmian w temperaturze.
W finalnym etapie, w amortyzatorze zabudowany zostaje zespół rotora, składający się ze stalowego tłoczyska, zaworu tłocznego oraz zawieszenia na drugim końcu amortyzatora. Dwie rotujące miedziane elektrody krążkowe spajają układ tłoka z układem podstawowym za pomocą pokrywy. Powstaje w ten sposób zamknięty układ, a olej amortyzatora zostaje zamknięty w środku.
Aby zapobiec gromadzeniu się zanieczyszczeń na tłoku, producent montuje na nim specjalną osłonę: stalową lub gumową obudowę, która sprawia, że brud nie wstrzymuje pracy tłoczyska. Amortyzator przechodzi następnie ostatnią fazę produkcji polegającą na przymocowaniu mocowań, takich jak: tulejki, trzonki, specjalne łączniki lub ich kombinacje w każdym uchu mocującym. Te elementy pochłaniają dodatkowy hałas i wibracje nim zostaną one przeniesione na nadwozie. W końcu, w przypadku niskociśnieniowych amortyzatorów gazowych, ciekły azot zostaje wprowadzony do wnętrza amortyzatorów przed ich zasklepieniem. Ten gaz zwiększa ciśnienie w amortyzatorze i zapobiega pienieniu się oleju. Amortyzator jest tym samym ukończony, gotów do pomalowania i przetestowania.
Następnie, amortyzatory są poddawane malowaniu elektrostatycznemu – uzyskana zostaje gładka, nienaganna powłoka. Przepuszczając prąd dodatni przez stalowe amortyzatory oraz prąd ujemny przez cząsteczki farby, farba zostaje przyciągnięta przez powierzchnię amortyzatora jak magnes. W efekcie powstaje lśniąca, gładka powłoka.
Po zmontowaniu i pomalowaniu, amortyzatory zmierzają do laboratorium kontroli jakości, gdzie zespół wykwalifikowanych techników przy pomocy najnowocześniejszego sprzętu zbada, jak skutecznie dany amortyzator wytłumia ruchy podczas pracy w różnych prędkościach. Konfiguracja rur oraz zaworów wewnątrz amortyzatora różni się od typu pojazdu.
Po zakończeniu gruntownych testów i uznaniu produktu za gotowy do użycia, można rozpocząć dystrybucję amortyzatora. Z Europejskiego Centrum Dystrybucji Sint Truiden w Belgii tysiące amortyzatorów Monroe są pakowane i wysyłane do 94 krajów na całym świecie. Będący najdoskonalszym centrum dystrybucyjnym grupy Tenneco magazyn centralny dystrybucji wykorzystuje najnowocześniejsze metody obsługi, aby poradzić sobie ze złożonymi zamówieniami, codzienną wysyłką 20 000 produktów wyposażenia oryginalnego oraz wysyłką od 18 000 do 40 000 amortyzatorów produkowanych na rynek wtórny.
Oprócz produktów odznaczających się wysoką jakością, Monroe słynie także z zapewniania wyjątkowego wsparcia marketingowego. Pełen wachlarz drukowanych materiałów marketingowych odnośnie marki dopełniają działania podejmowane w ramach szkoleń dla mechaników oraz promocji dla użytkowników. Wysiłki zespołu marketingowego Monroe koncentrują się na wspieraniu warsztatów samochodowych w ich misji szerzenia informacji o konieczności wymiany amortyzatorów oraz innych zużytych części zawieszenia.
Dzięki odpowiedniemu poziomowi oleju, precyzyjne opracowanym zaworom oraz specjalnie projektowanym długościom, amortyzatory przyczyniają się do tego, że każdy pojazd odznacza się zamierzonymi przez producenta zdolnościami prowadzenia, zatrzymywania oraz stabilnością.
Komentarze (0)