![Jak udrożnić zatkany katalizator?](https://warsztat.pl/img/artykuly/68790_jak-udroznic-zatkany-katalizator_1.jpg?dta=1553209200)
Stosowanie preparatów firmy Liqui Moly pomaga w rozwiązywaniu wielu problemów powstających w codziennej pracy każdego mechanika
Specjalista z Liqui Moly dzieli się z nami interesującymi poradami pozwalającymi rozwiązać najpopularniejsze problemy związane z katalizatorem.
Spadek mocy silnika nie zawsze musi oznaczać poważną awarię
Takie objawy są charakterystyczne zarówno dla brudnego zaworu EGR, usterki wtryskiwaczy, jak i nieszczelnego układu dolotowego. Oczywiście w silnikach wysokoprężnych winowajcą może być niedrożny filtr cząstek stałych. Co ciekawe, ten ostatni nie jest jedynym elementem układu wydechowego, który może ograniczyć moc i sprawność silnika. Dosyć częstą przypadłością jest usterka katalizatora. Może on zostać zatkany przez nagar lub uszkodzony mechanicznie z racji pracy w zbyt wysokiej temperaturze. Pojawia się ona podczas pracy silnika na ubogiej mieszance i najczęściej jest spowodowana usterką układu wtryskowego. Nadtopionego katalizatora nie da się uratować, natomiast jeżeli jest zatkany i mamy do czynienia z silnikiem o zapłonie iskrowym, można przywrócić mu pełną drożność.
Chemiczna terapia katalizatora
Liqui Moly wprowadziło do obrotu specjalny preparat do oczyszczania katalizatora w silnikach benzynowych – Catalic System Cleaner Liqui Moly nr 8931. Można go stosować w silnikach benzynowych wyposażonych w układ wtrysku bezpośredniego i starszych jednostkach zasilanych układem pośrednim.
Jak skutecznie wyczyścić katalizator?
Aby skutecznie udrożnić katalizator, należy zastosować środek Liqui Moly Catalic System Cleaner 8931, a następnie wlać do zbiornika dodatek Liqui Moly Catalic System Clean nr 7110.
Po zakończeniu procedury należy skręcić elementy układu dolotowego i wlać do paliwa preparat Liqui Moly Catalic System Clean nr 7110. Dodatek ten, oczyszczając i smarując układ wtryskowy, zabezpieczy katalizator przed ponownym szybkim zatkaniem. Kuracja oczyszczająca jest szczególnie polecana do samochodów eksploatowanych w mieście na krótkich odcinakach. To właśnie w tych pojazdach panują idealne warunki do przedwczesnego zatkania tego elementu.
Piotr Mering
Liqui Moly
Komentarze (0)