Części i regeneracja

Części i regeneracja

12 dni temu  31.07.2020, ~ Administrator   

Jak wykryć, że napinacz paska jest bliski awarii?
Strona 1 z 3

Napinacze pasków są niezwykle istotne dla zapewnienia prawidłowej pracy układu napędu paska pomocniczego. Napinacz utrzymuje właściwe napięcie paska przez cały czas eksploatacji. Pomaga także chronić pozostałe elementy, takie jak alternator i pompa wodna, przed nadmiernym obciążeniem i przedwczesną awarią. Napinacz jest stosunkowo niedrogą częścią do wymiany. Dlatego przy kolejnej wymianie paska wieloklinowego należy pamiętać także o jednoczesnej wymianie napinacza.

Ponadto po upływie okresu eksploatacji napinacza, Gates rekomenduje jednoczesną wymianę wszystkich elementów eksploatacyjnych jako najlepsze rozwiązanie długoterminowe.

ZNACZENIE WŁAŚCIWEGO NAPIĘCIA PASKA

Jeśli napięcie paska jest zbyt słabe, pasek będzie się ślizgać. Doprowadzi to do powstania hałasu, bardzo wysokiej temperatury, przedwczesnego zużycia paska — nieprawidłowego funkcjonowania układu napędu paska pomocniczego. Jeżeli napięcie jest zbyt wysokie, elementy układu napędu będą ulegać nadmiernemu zużyciu.

1. RDZAWE NACIEKI I PĘKNIĘCIA

Wygląd: rdza cieknie między ramieniem a podstawą lub kapie z napinacza. Należy też sprawdzić napinacz pod kątem pęknięć lub uszkodzeń ramienia, obudowy lub wspornika. Niektóre uszkodzenia widać dopiero po zdjęciu napinacza.

Przyczyna: wyciek lub kapanie rdzy to oznaka wewnętrznego zużycia elementu. Większość uszkodzeń powstaje w miejscu ograniczników i śrub mocujących napinacz.

Rozwiązanie: wymień napinacz.

2. ZUŻYCIE ŁOŻYSKA KOŁA PASOWEGO

Wygląd: po wyłączeniu silnika i demontażu paska ręcznie obrócić koło pasowe. W przypadku hałasu, oporu lub nierównego toczenia problem wynika ze zużycia łożyska koła pasowego.

Przyczyna: uszkodzone łożysko i/lub koło.

Rozwiązanie: wymień kompletny napinacz. Aby uniknąć dalszej awarii, zawsze wymieniaj kompletny zespół napinający, a nie jedynie zużyte koło pasowe.

3. ZUŻYCIE KOŁA PASOWEGO

Koła pasowe są wykonane z tworzywa sztucznego, nylonu lub stali i mają płaską lub rowkowaną powierzchnię.

Wygląd: płaskie powierzchnie powinny być gładkie, bez odprysków i pęknięć. Powierzchnie rowkowane powinny być bez odprysków, pęknięć i wgłębień oraz zanieczyszczeń osadzonych w rowkach. Szczyty zębów nie powinny być wytarte, powinny mieć równą wysokość. Żebra na bocznych powierzchniach plastikowych kół pasowych nie powinny być pęknięte ani złamane.

Przyczyna: oddziaływanie paska na koło pasowe.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 14

  • 8
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 5
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony