Części i regeneracja

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  19.08.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Jak zapobiegać wibracjom układu hamulcowego?
Strona 2 z 2

Porady dotyczące najlepszych praktyk, które zapobiegają drganiom układu hamulcowego:

Postępując zgodnie z kilkoma prostymi zasadami, można praktycznie wyeliminować ryzyko wystąpienia wibracji hamulca:

  • Przed ponownym założeniem tarcz sprawdź najpierw ich grubość. Za pomocą mikrometru zmierz grubość tarczy, 10 mm od zewnętrznej krawędzi, w ośmiu równo odległych punktach na obwodzie. Nigdy nie opieraj pomiarów na pojedynczym miejscu. Porównaj wyniki ze specyfikacją producenta. Jeśli pomiar wykracza poza tolerancje producenta, tarczy nie można dalej eksploatować i należy ją wymienić. Zasadniczo maksymalna dopuszczalna zmiana grubości pomiędzy dwiema stronami wynosi około 0,015 mm.
  • Upewnij się, że zarówno powierzchnie mocowania piasty, jak i tarczy są skrupulatnie oczyszczone i wolne od rdzy lub jakichkolwiek innych zabrudzeń lub smarów. Do czyszczenia używaj szmatki i odpowiedniego środka odtłuszczającego.
  • Po zamontowaniu tarcz użyj czujnika zegarowego, aby sprawdzić bicie boczne tarczy. Tarcze należy przykręcić wszystkimi śrubami mocującymi, z równym momentem obrotowym. Pokrętło testowe musi być bezpiecznie przymocowane do nieruchomego, ale regulowanego urządzenia, na przykład ramienia sterującego. Umocuj końcówkę czujnika zegarowego około 10 mm wewnątrz krawędzi wirnika, ustaw na zero i obracaj ręcznie o 360 °, rejestrując maksymalne i minimalne bicie. Tolerancje będą się różnić w zależności od marki, maksymalne dopuszczalne bicie tarcz należy sprawdzić w dokumentacji technicznej producenta pojazdu, gdyż zakres może wahać się od 0,01 mm do 0,10 mm.
  • Jeśli bicie wykracza poza tolerancję, sprawdź ponownie dopasowanie tarczy do piasty. Jeśli jest prawidłowe, zdemontuj tarczę i przeprowadź kontrolę bicia za pomocą DTV na łożysku koła / zespole piasty.
  • Upewnij się, że obudowa zacisku jest czysta, a prowadnice są nasmarowane, wolne od rdzy i swobodnie się poruszają.
  • Dokręcić wszystkie elementy mocujące koła według odpowiedniej kolejności i z prawidłowymi ustawieniami momentu obrotowego.
  • Zawsze montuj nowe hamulce zgodnie z wytycznymi producenta.
  • Zapobiegaj przegrzaniu tarcz przez niewłaściwe używanie hamulców. Unikaj zarówno długotrwałego hamowania z dużej prędkości, jak i zatrzymywania samochodu na długich stromych zjazdach - zamiast tego użyj niższego biegu, aby skorzystać z hamowania silnikiem.

Aby dowiedzieć się więcej o Delphi Technologies Aftermarket odwiedź delphiaftermarket.com

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony