Części i regeneracja

Części i regeneracja

5 miesięcy temu  13.02.2020, ~ Administrator   

Jakie ograniczenia mają filtry oleju spin-on?

Koncepcja filtra Blue.on składa się z trzech elementów: trzpienia wraz z wbudowanym zaworem obejściowym (by pass) i zaworem zwrotnym, pokrywy z mocnego tworzywa oraz wkładu filtra, który stanowi jedyny element wymienny

Strona 1 z 2

Filtry spin-on są zamkniętymi systemami, w których nie można sprawdzić funkcjonowania ich poszczególnych komponentów. Jeśli zostały użyte niższej jakości zamienniki istnieje ryzyko, że wydajność filtra jest gorsza od pierwotnego produktu, a w obiegu oleju pozostają większe cząstki, które trwale uszkadzają wrażliwe komponenty, takie jak turbosprężarka.

Zawór zwrotny o zbyt niskim ciśnieniu otwierającym może powodować tzw. „bypass” kiedy to zanieczyszczony i niewystarczająco przefiltrowany olej przedostaje się do obiegu. Ponadto, jeśli zdolność absorpcji cząstek przez filtr jest zbyt niska i pozostaje on permanentnie zatkany/zanieczyszczony stwarza to wysokie ryzyko stałego działania w trybie „bypass” i dalszych uszkodzeń elementów silnika.

Inne rozwiązania? Blue.on

Blue.on to opatentowane rozwiązanie oparte na komponentach produkowanych w jakości OE. Ponieważ zawór obejściowy wraz z trzpieniem jest elementem dożywotnim, zainstalowanym na stałe, Blue.on zapewnia niezawodność funkcjonalną i uniemożliwia instalację filtra o niższej niż przewidziana w specyfikacji producenta jakości. Zawór obejściowy i zawór zwrotny są widoczne i dostępne, podczas wymiany filtra oleju, więc można sprawdzić, czy nadal działają prawidłowo. Dzięki tym wszystkim cechom Blue.on jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem zapewniającym wysoki poziom ochrony silnika przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Innowacyjny system filtracji oleju Blue.on, od specjalisty z dziedziny filtracji Hengst SE, został właśnie po raz pierwszy wprowadzony do produkcji seryjnej.

Ta funkcjonalnie niezawodna i przyjazna dla środowiska alternatywa dla klasycznego filtra oleju spin-on będzie po raz pierwszy produkowana seryjnie i montowana w nowym wysokoprężnym silniku Opla Astra o pojemności 1,5 litra. 3-cylindrowy silnik o mocy 77 i 90 kW został opracowany przez byłą spółkę-matkę Opla, czyli koncern General Motors.

Blue.on został opracowany przez Hengst SE jako alternatywa dla klasycznego filtra oleju typu spin-on. System składa się z trzpienia wraz z wbudowanym zaworem obejściowym (bypass) i zaworem zwrotnym, pokrywy z mocnego tworzywa oraz wkładu filtra, który stanowi jedyny element wymienny. Zaprojektowanie w jakości OE elementów dożywotnich zapewnia ich efektywnie działanie przez cały okres eksploatacji. W odróżnieniu od metalowego filtra nakręcanego spin-on, wymienny i wolny od metalu wkład filtra Blue.on jest wykonany zgodnie z koncepcją ENERGETIC® i nadaje się do termicznej utylizacji. Ponadto Blue.on oszczędza do 90% masy odpadowej wytwarzanej przez konwencjonalne filtry oleju spin-on, co stanowi istotny wkład w ochronę środowiska.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 3
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony