Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  10.01.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Kia Sportage - przerwy zapłonu silnika; Peugeot 5008 - brak zasilania. I inne historie warsztatowe

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach.

Kia Sportage
Przerwy zapłonu silnika z zapisanymi kodami błędów P0300, P0301, P0302, P0303, P0304
Pytanie: Nasz klient ma problem z samochodem Kia Sportage 1,6 T-GDi z 2016 r., w którym występują przerwy w zapłonie. Świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika, a w pamięci usterek komputera sterującego (ECM) zapisano kilka kodów usterek związanych z błędnymi zapłonami. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów i wymieniliśmy świece zapłonowe, ale usterka nadal występuje. Czy słyszeliście wcześniej o problemach z błędnymi zapłonami w tym modelu?
Odpowiedź: Tak, widzieliśmy wiele kodów błędów przerw zapłonu (P0300, P0301, P0302, P0303, P0304), które występują w modelach Sportage z kodem silnika G4FJ i manualną skrzynią biegów do 03/18. Przerwy w zapłonie są spowodowane niezadowalającą konstrukcją dwumasowego koła zamachowego. Sprawdź kod daty produkcji na dwumasowym kole zamachowym (fot. 1.1). Jeśli jest wcześniejszy niż MLE, zamontuj nowe dwumasowe koło zamachowe. Usuń kody usterek. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Nissan Qashqai
Sporadyczne samoczynne uruchomienie fanfar układu alarmowego
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Nissan Qashqai z 2015 r., występuje w nim usterka, której nie potrafimy zdiagnozować. Syrena alarmowa bez powodu wydaje dźwięki. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne, ale nie udało nam się znaleźć źródła usterki. Czy jest wam ona znana?

Odpowiedź: Mieliśmy już wcześniej zgłoszenia takiej usterki występującej w modelach Qashqai. Jej przyczyną jest wadliwa konstrukcja wewnętrznego czujnika ruchu systemu alarmowego pojazdu. Zdemontuj zespół oświetlenia wewnętrznego i zamontuj nowy wewnętrzny czujnik ruchu systemu alarmowego pojazdu (fot. 2.1). Powinno to zaradzić usterce.

Peugeot 5008
Brak zasilania z kodami błędów P0405 i P1461
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Peugeot 5008 2,0 diesel z 2016 r., w którym świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Zapisane w pamięci kody usterek odnoszą się do układu recyrkulacji spalin. Sprawdziliśmy ten układ, ale nie znaleźliśmy żadnej niedrożności. Czy macie dla nas jakąś radę?
Odpowiedź: Usterka ta, dotycząca modelu Peugeot 5008 z kodem silnika DW10FD i kodem przekładni ML6C, była już zgłaszana. Przyczyną problemu jest niezadowalająca konstrukcja zespołu zaworu układu recyrkulacji spalin (EGR). Zamontuj nową wersję jednostki zaworu układu recyrkulacji spalin (fot. 3.1). Aby zakończyć naprawę, zaprogramuj ponownie komputer sterujący silnika za pomocą zaktualizowanego oprogramowania pochodzącego od producenta. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Syrena alarmowa bez powodu wydaje dźwięki. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne, ale nie udało nam się znaleźć źródła usterki.

Toyota RAV4
Odgłosy skrzypienia ze środkowej części tablicy przyrządów podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Jeden z naszych klientów skarży się, że jego Toyota RAV4 z 2014 r. wydaje odgłosy pisku podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Zdają się one dochodzić zza deski rozdzielczej, ale nie możemy wskazać źródła hałasu. Czy słyszeliście o takim problemie?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już z tym problemem występującym w modelach RAV4. Hałas wynika z nadmiernego tarcia między urządzeniem audio a komputerem sterującym układu klimatyzacji (AC). Wymontuj urządzenie audio. Wyrzuć trzy filcowe paski znajdujące się na spodzie urządzenia audio i dokładnie wyczyść wszystkie współpracujące powierzchnie. Z podkładki filcowej, dostępnej w dziale części Toyoty, wytnij dwa kwadraty o wymiarach 10 mm x 10 mm. Nałóż filcowe kwadraty na spód urządzenia audio (fot 4.1). Zamontuj je. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Odwiedź www.autodatagroup.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony