Części i regeneracja

Części i regeneracja

16 dni temu  18.11.2020, ~ Administrator   

Kiedy wymienić przewody odpowietrzające?
Strona 1 z 2

Zastanów się, co się stanie, jeśli ciśnienie wytworzone w silniku nie będzie miało ujścia. Tutaj pojawiają się przewody odpowietrzające: wykonane z tworzywa sztucznego lub gumy, odprowadzają gazy z komory spalania do układu dolotowego, umożliwiając tym samym ponowne wykorzystanie zawartych w nich węglowodorów. Poniżej opiszemy zarówno działanie, jak i znaczenie przewodów odpowietrzających, a także możliwe oznaki zużycia, które zasługują na szczególną uwagę.

DLACZEGO GAZY Z KOMORY SPALANIA MUSZĄ BYĆ ODPROWADZONE

Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne wytwarzają ciśnienie wewnętrzne z powodu niewielkiej ilości gazów w komorze spalania uwalnianych w momencie sprężania i eksplozji. Gazy te muszą mieć ujście z kilku powodów:

1. Obecność węglowodorów może spowodować przedwczesną degradację oleju silnikowego. Ponadto eksplozje powodują powstanie wilgoci, która następnie osadza się w skrzyni korbowej po ostygnięciu silnika. Pompa zasysa wilgoć, utrudniając smarowanie lub powodując awarię układu smarowania w określonych układach i miejscach.

2. Osiągi silnika spadają, ponieważ ciśnienie utrudnia ruch tłoka w dół. 

3. Ciśnienie może spowodować wyrzucenie uszczelek i uszczelniaczy, powodując wycieki oleju.

ODPROWADZANIE GAZÓW Z KOMORY SPALANIA: KIEDYŚ

Wczesne silniki samochodowe odprowadzały gazy z komory spalania prosto do atmosfery. Ze względu na toksyczność tych gazów, technika ta wkrótce została wycofana na rzecz innego rozwiązania: odprowadzanie ciśnienia przez kanał podłączony bezpośrednio do kolektora dolotowego lub do wlotu turbosprężarki w pojazdach z turbodoładowaniem. Do regulacji przepływu tych gazów wprowadzono zawór wentylacyjny skrzyni korbowej (positive crankcase ventilation — PCV).

OBROTY: SEPARATORY OLEJU

Na początku stulecia światło dzienne ujrzał nowy, rewolucyjny system z separatorami oleju. Separatory skraplają olej zawarty w gazach komory spalania i zawracają go do skrzyni korbowej. Zaletą takiego rozwiązania jest zmniejszenie zużycia oleju i emisji gazów przy jednoczesnym ograniczeniu potrzeby obsługi silnika. Aby przesłać gazy z silnika do układu dolotowego, zastosowano sztywne przewody z tworzywa sztucznego lub gumy: są to przewody odpowietrzające. 

OZNAKI ZUŻYCIA PRZEWODÓW ODPOWIETRZAJĄCYCH

Z czasem przewody odpowietrzające mogą wykazywać oznaki zużycia spowodowane przez środowisko o wysokiej temperaturze, w którym pracują, a także węglowodory i olej, z którymi nieustannie mają kontakt. W zależności od materiału mogą wystąpić różne rodzaje uszkodzeń. Przewody gumowe mają tendencję do mięknięcia, podczas gdy plastikowe twardnieją i stają się kruche.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony