Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  14.03.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kierowcy wybierają SUV-y z silnikami Diesla

Już co szósty nowo rejestrowany samochód w Niemczech to SUV, popularność samochodów tej klasy rośnie również w USA. Jak wynika ze statystyk, większość (80%) SUV-ów wyposażona jest w silnik Diesla.

- Dzięki wysokiej mocy i oszczędnej pracy silnik Diesla jest idealny do większych samochodów – wyjaśnia dr Markus Heyn, prezes działu branżowego Diesel Systems w spółce Robert Bosch GmbH. - Wysoki moment obrotowy gwarantuje przyjemność z jazdy i sprawia, że nawet kompaktowe SUV-y mogą być z powodzeniem wykorzystywane do ciągnięcia przyczepy kempingowej lub przyczepy z łodzią. Efektywny, wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail obniża zużycie paliwa i zwiększa zasięg pojazdu. Kierowcy nowych samochodów osobowych z silnikiem Diesla mogą na jednym tankowaniu przejechać ok. 30% więcej kilometrów niż kierowcy wersji benzynowych.

W SUV-ach na rynek USA i Azji wersje z silnikami Diesla należą do rzadkości. Wyjątek stanowi produkowany przez grupę Chrysler samochód Jeep Grand Cherokee – pierwszy amerykański SUV dostępny w wersji z silnikiem Diesla. W nadchodzących latach na amerykański rynek trafią kolejne dieslowskie SUV-y. Jednak wśród samochodów importowanych nadal przeważają wersje benzynowe. W ich przypadku kupujący powinni przykładać wagę do nowoczesnego układu bezpośredniego wtrysku benzyny, który w porównaniu do klasycznych silników z wtryskiem pośrednim oszczędza do 12% paliwa.

Inną alternatywą dla SUV-ów są napędy hybrydowe typu plug-in, które stanowią połączenie oszczędnego silnika spalinowego z wydajnym napędem elektrycznym. Hybryda plug-in pozwala pokonać do 60 km z napędem czysto elektrycznym. Jednak z uwagi na zdecydowanie wyższy koszt zakupu takiego samochodu, układy hybrydowe znajdują chętnych tylko wśród tych klientów, dla których dynamiczna i oszczędna jazda są ważniejsze niż koszty. Dodatkowy napęd elektryczny oferuje jeszcze większą dynamikę niż diesle, a przy konsekwentnym ładowaniu akumulatora z gniazdka można zaoszczędzić do 90% kosztów energii.

Choć układy hybrydowe typu plug-in wciąż pozostają rozwiązaniem niszowym, ich znaczenie będzie wzrastać. Jednak do tego czasu większość nabywców SUV-ów będzie musiała odpowiedzieć sobie na pytanie: Diesel czy benzyna? Pomocą w dokonaniu prawidłowego wyboru służy portal www.fuel-pilot.de, na którym można bezpłatnie sprawdzić i porównać ekonomiczność wybranego samochodu. Narzędzie uwzględnia takie czynniki, jak cena paliwa, koszty serwisowania, ubezpieczenie, podatki oraz utratę wartości, wskazując kierowcy najkorzystniejszą dla niego wersję napędu. Przykładowo, wersja wysokoprężna Mercedesa ML 350 jest opłacalna w zasadzie już od pierwszych przejechanych kilometrów. Także kompaktowe SUV-y, takie jak Opel Mokka w wersji Diesel, przekonują o 20% niższym zużyciem paliwa i ok. 1/3 wyższym momentem obrotowym, który gwarantuje większą dynamikę jazdy. Silniki benzynowe pozostają opcją dla kierowców, którzy cenią sobie dużą elastyczność silnika, kosztem większego zużycia paliwa.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony