ReklamaB1 - GULF podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  20.10.2017, ~ Bartłomiej Ryś   

Kolejne modyfikacje w zestawach piasty koła SKF [PORADNIK]
Strona 1 z 2

Piasta koła, pomimo licznych zmian konstrukcyjnych, niezmiennie ogrywa kluczową rolę w układzie przeniesienia napędu. Lider tego segmentu, firma SKF, wprowadziła w ostatnim czasie kilka ważnych modyfikacji.

W starszych modelach Renault takich jak Clio II czy Megane I  w konstrukcji OE (77 01 463 523) stosowany jest uszczelniacz z osiową wargą od strony montażowej piasty, podczas gdy SKF VKBA 969 stosuje uszczelniacz o podwójnej wardze na obu stronach piasty, co eliminuje ryzyko niewłaściwego założenia, a tym samym ułatwia i przyspiesza jej wymianę.

Z kolei w modelach Renault  Espace I/II,  Megane I, Safrane i Scenic stosowana była piasta z uszczelnieniem osiowym (OE 77 01 204 667). W jej miejsce SKF proponuje nową konstrukcję (VKBA 968), w której także zastosowano uszczelnienie z podwójną wargą. Różnice widoczne są również w sposobie obrobienia korpusu piasty, jednak w żaden sposób nie zmienia to jej mocowania.

Pierścień uszczelniający występuje od teraz (partie produktów od kodu 13O) w zestawie piasty koła SKF VKBA 3568.  Bez względu na stopień zużycia pierścienia, należy go obowiązkowo zdemontować i wymienić na nowy podczas wymiany piasty. Zestaw ten przeznaczony jest do wybranych modeli Skoda Fabia i Volkswagen Polo, w których fabrycznie stosowano piastę o nr OE  6Q0 407 621 AB, 6Q0 407 621 BK, 6Q0 407 621 BP i osobny pierścień uszczelniający 6Q0 407 623 C.

Zestaw o podobnej zawartości (partie produktów od kodu 24O) SKF przeznaczył do wybranych modeli Audi A1 i A2, SEAT Cordoba, Ibiza IV/V i Toledo IV, Skoda Fabia, Rapid i Roomster oraz Volkswagen Fox i Polo. Nowa referencja VKBA 3569 odpowiada oryginalnej piaście 6C0 407 621 i 6R0 407 621 A oraz uszczelnieniu 6Q0 407 623 E.

Firma SKF udoskonaliła również konstrukcję piasty koła do wybranych modeli Alfa Romeo 159, Brera i Spider (nr OE 71753815). Zmiany w referencji VKBA 6582 dotyczą wewnętrznego kołnierza piasty koła, przy zachowaniu dotychczasowego sposobu montażu.

Integralną częścią zestawu VKBA 3601 (partie produktów od kodu 214N) został pierścień ABS, który należy obowiązkowo wymienić razem z nową piastą koła. Referencja ta przeznaczona jest do wybranych modeli Opel/Vauxhall Corsa C i Tigra, w którym stosowano elementy o nr OE 16 04 007 i 9296286.

Nowy zestaw (VKBA 3667) opracowano też do BMW 3 i Z4. Zawiera on zmodyfikowany korpus z podwójnym uszczelnieniem kasetowym oraz dekielek, który jest integralną częścią konstrukcji, a jego montaż  jest obowiązkowy. Przed przystąpieniem do wymiany bezwzględnie należy zdemontować oryginalną osłonę ochronną  zamontowaną na zwrotnicy. Wymienione modele BMW fabrycznie wyposażone były w łożysko (31 22 6 757 024), osłonę (31 20 6 777 788) i dekielek (31 20 6 777 789).

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony