Części i regeneracja

Części i regeneracja

Paliwa i oleje

miesiąc temu  21.02.2020, ~ Administrator   

Kolejne nagrody dla modułu filtracji oleju Hengst Filtration
Strona 1 z 2

Produkowany przez Hengst zintegrowany moduł filtracji oleju dla silników Daimler HDEP został po raz szósty laureatem pierwszej nagrody w Konkursie Odlewnictwa Aluminiowego.

Już po raz szósty z rzędu firma Hengst Filtration, z siedzibą w Münster w Niemczech, zdobyła pierwszą nagrodę w Konkursie Odlewnictwa Aluminiowego sponsorowanym przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Aluminiowego (GDA - Gesamtverband der Aluminiumindustrie e.V.). Złożone z ekspertów jury przyznało pierwszą nagrodę dla zintegrowanego modułu oleju wraz z wymiennikiem ciepła Daimler AG HDEP (heavy-duty engine platform). Moduł ten został opracowany i wyprodukowany przez firmę Hengst w zakładzie w Nordwalde. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Norymberdze w ramach targów branżowych "Euroguss".

Produkowany przez Hengst aluminiowy odlew stanowi serce układu obiegu oleju dla platformy silników ciężkich Daimler AG Heavy Duty Engine. Stosowany na całym świecie 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności skokowej 12,8-15,6 litra montowany jest w pojazdach ciężarowych i użytkowych różnych marek, takich jak Mercedes-Benz, Freightliner, EvoBus i Fuso, a także w wielu maszynach rolniczych i budowlanych. Na inżynierów Hengst nałożono dość złożone wymagania - zadanie polegało na wdrożeniu dużej różnorodności wariantów i zintegrowaniu wielu funkcji w niewielkiej przestrzeni instalacyjnej, porównywalnej do przestrzeni z poprzedniej wersji modułu, przy jednoczesnym zaoszczędzeniu masy modułu. Dzięki aluminiowemu odlewowi wykonanemu w technologii odlewu ciśnieniowego o cienkich ścianach udało się osiągnąć trwałą, a zarazem lekką konstrukcję. Ponadto zaprojektowany jako element dożywotni odlew spełnia najwyższe wymagania pod względem szczelności i odporności na ciśnienie.

W module tym zastosowanie ma filtr oleju Hengst Stack o numerze katalogowym E510H07 D129. Filtry Stack posiadają pośrednie dyski na długości plis umieszczone w elemencie filtrującym, dzięki czemu są one bardziej stabilne. Dyski utrzymują również otwarte na przepływ plisy, co gwarantuje optymalne reagowanie i utrzymanie niskiego ciśnienia różnicowego w elemencie filtracyjnym, a tym samym możliwie najlepszą wydajność filtracji.

Opracowany z myślą o silnikach HDEP moduł jest umieszczony na kołnierzu na skrzyni korbowej i zawiera filtr oleju, wymiennik ciepła, zawory, czujniki, połączenia i pompę płynu chłodzącego. W związku z tym Hengst opiera się na całkowicie zintegrowanym systemie przekierowania płynów bez węży i rur dla niefiltrowanego oleju, czystego oleju i płynu chłodzącego. Złożony z ponad 50 części system oszczędza przestrzeń montażową i wagę, a przy minimalnym oporze przepływu przyczynia się również do oszczędności paliwa i niższej emisyjności. Dzięki temu całkowita waga odlewu uległa zmniejszeniu o 44%.

Tagi: Hengst,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony