Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  26.05.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Koło pasowe w dieslach BMW – instrukcja montażu/demontażu

Identyfikacja elastycznego koła pasowego DPF350.01

Elastyczne koło pasowe wału korbowego jest połączeniem zewnętrznej bieżni aluminiowej z wewnętrzną piastą mocującą za pomocą elastomeru znajdującego się pomiędzy nimi.

Czasami niewielki wyciek smaru spomiędzy współpracujących elementów może być zauważalny na tylnej powierzchni koła. Nie ma to wpływu na jego prawidłowe działanie.
Ten model koła pasowego wykonany jest z aluminium. Oznacza to, że jest delikatny i może zostać łatwo uszkodzony, tak że nie będzie nadawał się do dalszej eksploatacji.

Do jakiego auta
BMW Series 1 (E87), Series 3 (E46/E90/E91/E92/E93), Series 5 (E60/E61), Series 5 LCI (E60/E61), X3 (E83), X3 LCI (E83)
Silniki 2.0 D, 2.0TD
Numery OE 11 23 7 805 696, 11 23 7 801 977, 11 23 7 793 882

Częsty problem: wibracje koła pasowego
Prawdopodobna przyczyna: nieprawidłowy moment dokręcenia śruby zabezpieczającej. Śruba zabezpieczająca wału korbowego musi być dokręcana w czterech etapach: 100 Nm + 60° + 60° + 30°. Nieprawidłowo dokręcona powoduje wibracje koła i hałas w niektórych zakresach prędkości obrotowej.
Wymiary gwintu nowej śruby zabezpieczającej to M18×1,5, zaś jej maksymalna długość wynosi 85,5 mm. Ze względu na długość należy użyć specjalnej podkładki dystansowej. W czasie dokręcania śruba rozciąga się, dlatego zaleca się wymianę śruby każdorazowo podczas montażu koła pasowego. Niezastosowanie nowej śruby skutkuje brakiem możliwości przeniesienia nominalnej siły poprzez połączenie gwintowe, co pozwala na przemieszczanie się koła względem piasty wału korbowego.

Wymiana elastycznego koła pasowego
Środki ostrożności:
- Zawsze używaj nowej śruby.
- Nie uruchamiaj silnika bez zamontowanego paska osprzętu.

Narzędzia specjalne:
- Klucz dynamometryczny.
- Hazet – zestaw ściągaczy kół pasowych: ref. 1789N-1.

Demontaż
1) Zdemontuj pasek osprzętu.
2) Zdemontuj koło pasowe. Użyj ściągacza Hazet.
3) Wyczyść korozję i wszystkie zanieczyszczenia z piasty wału korbowego.

Montaż
4) Zainstaluj nowe koło pasowe na wale korbowym.
5) Dokręć nową śrubę zabezpieczającą z podanym momentem (upewnij się, że podkładka dystansowa znajduje się na miejscu).
6) Wymień i napnij pasek osprzętu.

Precyzyjne dokręcenie śruby zabezpieczającej jest warunkiem koniecznym, należy je wykonać za pomocą odpowiednich narzędzi.

Zalecenia
Postępuj zgodnie z zaleceniami producenta i stosuj określone momenty dokręcania. Dane dotyczące zastosowania odnajdziesz w naszym katalogu online: eshop.ntn-snr.com.

Bezwzględnie należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu!

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony