Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  24.03.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kontrola zawieszenia przy okazji wiosennej wymiany opon

Początek wiosny to dla kierowców czas wymiany opon zimowych na letnie. To również doskonały moment na sprawdzenie elementów zawieszenia oraz układu kierowniczego, którym nie służy zimowa aura. Eksperci ZF Services zachęcają pracowników warsztatów do informowania klientów oraz przeprowadzania takich pozimowej kontroli przy okazji zmiany ogumienia.

Nawet łagodna zima wpływa na stan zawieszenia w samochodach osobowych i użytkowych. Jednym z głównych czynników jest stosowana na drogach sól, która nawet w temperaturze powyżej 0°C oraz w połączeniu z panującą w powietrzu wilgocią jeszcze szybciej ujawnia swoje właściwości korozyjne. Ma to niekorzystny wpływ nie tylko na nadwozie pojazdu, ale przede wszystkim na niewidoczne na co dzień elementy podwozia i układ kierowniczy. Ich uszkodzenie bardzo szybko prowadzi do pogorszenia właściwości trakcyjnych pojazdu.

ZF Services rekomenduje kontrolę zawieszenia i układu kierowniczego podczas wymiany opon na letnie.

Przyjrzyj się bieżnikowi
Nierównomierne zużycie bieżnika w oponach zimowych na jednej osi może wskazywać na nieprawidłową pracę amortyzatora. W takim przypadku konieczna jest bezzwłoczna kontrola amortyzatorów oraz, jeżeli to konieczne, wymiana uszkodzonych na nowe. Należy pamiętać, że stan amortyzatorów ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróży. Od ich prawidłowego działania uzależniona jest długość drogi hamowania, właściwa reakcja pojazdu podczas gwałtownych manewrów (np. wymijania), a także poprawne działanie systemów ESP czy ABS.

Uszkodzenie uszczelki mieszka na końcu ściągacza, spowodowane kontaktem z płynem hamulcowym i olejem silnikowym.

Obejrzyj podwozie
Uszkodzone elementy zawieszenia prowadzą do postępującego zużycia innych części podwozia oraz gorszego komfortu jazdy. Podczas kontroli mechanicy powinni w szczególności sprawdzić, w jakim stanie znajdują się gumowe mieszki w przegubach kulowych zawieszenia. W przypadku uszkodzenia do ich wnętrza dostaje się woda, która wypłukując smar stopniowo prowadzi do całkowitej awarii. Przedostające się cząsteczki brudu mogą też zniszczyć wewnętrzną poliuretanową powłokę sferyczną i uszkodzić zarówno łożysko jak i trzpień kulowy. W wyniku korozji, uszkodzeń mechanicznych lub nadmiernego zabrudzenia, awarii mogą ulec również drążki sterownicze i stabilizacyjne. Z kolei podczas kontroli układu kierowniczego należy zwrócić szczególną uwagę na stan gumowych mieszków zabezpieczających oraz pojawiające się wżery korozyjne na mocujących je pierścieniach.

Pęknięcie na osłonie mocującej sprężynę, spowodowane przez rdzę po mechanicznym uszkodzeniu powłoki antykorozyjnej w trakcie instalacji.


Uszkodzenie mieszka na stabilizatorze, spowodowane uderzeniem kamienia lub przez złe warunki drogowe.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony