Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  23.10.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Lepsza ekspozycja oświetlenia szansą na zwiększenia poziomu sprzedaży

Na Zachodzie żarówki wystawione są w części ogólnodostępnej, natomiast w Polsce klienci kupują źródła światła podawane przez sprzedawców zza lady lub z szuflady. W związku z tym, że nie mogą oni wcześniej popatrzeć na opakowanie i porównać parametrów żarówek, na ogół kupują produkt, który mieli wcześniej zamontowany w samochodzie. Aby wykorzystać potencjał sprzedażowy stacji paliw, warto więc zacząć od zmian w charakterze ekspozycji towaru.

Międzynarodowe doświadczenie firmy Osram wskazuje, że zyski płynące ze sprzedaży dobrze wyeksponowanych żarówek mogą być istotnym źródłem dochodów także dla stacji paliw. Zwłaszcza, że istnieją różne sposoby prezentacji takich produktów – można umieszczać je np. w gablotkach, dzięki czemu istotnie zwiększa się szansa przykucia uwagi klienta. To z kolei może wpłynąć na dokonywanie spontanicznych zakupów produktów typu Premium (zwiększających pole widzenia, trwalszych) właśnie na stacjach.

Dodatkowym czynnikiem wstrzymującym rozwój tego rynku jest niepokojąca tendencja związana ze wzrostem cen paliw. Klienci stacji ograniczają wydatki na wszystkie inne produkty, w tym również na żarówki.

Co zaskakujące, pomimo obowiązku całorocznej jazdy na światłach dostrzegamy pewną okresowość w sprzedaży. Kierowcy niechętnie wymieniają przepalone żarówki latem. Wówczas dłuższy dzień buduje w nas poczucie bezpieczeństwa i zakup nowych źródeł światła przekładamy na później. Tym czasem, jak wskazują statystyki Akademii Bezpieczeństwa firmy Osram, w wakacje dochodzi do kilkuset wypadków drogowych spowodowanych brakiem sprawnego oświetlenia.

Z drugiej strony kierowcy zauważalnie wykazują się większą dbałością o oświetlenie zimą, gdy wyczuwają dyskomfort prowadzenia pojazdów wynikający z niewystarczającego oświetlenia. Okres ten sprzyja sprzedaży produktów Premium, jak np. Night Breaker Plus, które dają więcej światła i znacząco podnoszą zarówno przyjemność z jazdy, jak i bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.

Ponieważ na stacjach benzynowych dostępnych jest większość produktów firmy Osram, nie powinno być problemów z kupnem nowości takich jak np. Ultra Life (dłuższa trwałość), Cool Blue Intense (niebieskie światło) czy też nowej generacji żarówek Silverstar 2.0 i Truckstar Pro, łączących większą ilość światła z przedłużeniem okresu ich trwałości.

Andrzej Przybylski

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony