Części i regeneracja

Części i regeneracja

6 miesięcy temu  27.12.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Lepsze niż z fabryki. Z wizytą w MSM Technic
Strona 1 z 2

W kwestii wymiany oleju w skrzyniach biegów zmieniło się niewiele. Producenci pojazdów nadal milczą na ten temat, a gdy dochodzi do awarii skrzyni – sugerują wymianę całej lub pojedynczych części, często droższych niż sama skrzynia. Z odsieczą przybywają zakłady regenerujące, jak MSM Technic, który niedawno odwiedziliśmy. Z usług firmy spod Poznania korzystają klienci z całej Polski, ale i spoza granic naszego kraju.

MSM Technic istnieje od 2009 roku, zajmując się naprawą i regeneracją nie tylko skrzyń biegów. Firma dysponuje własnym warsztatem o imponującej powierzchni 1200 m2 i kolejnymi 1500 m2 powierzchni magazynowej. Zatrudniając blisko 100 osób, może pochwalić się kompletnym zespołem obejmującym swoimi kompetencjami różne aspekty procesu regeneracji – od rozbierania skrzyń, przez malowanie, po składanie i testowanie.
Z naszej rozmowy z przedstawicielami firmy wyłania się obraz wykwalifikowanego zespołu zaangażowanego w pracę na najwyższym poziomie. – Jesteśmy w stanie rozpoznać każde, nawet wyjątkowo niespotykane uszkodzenia skrzyń biegów – zapewniają. MSM Technic chwali się również własnymi wypracowanymi metodami, które pozwalają wydłużyć żywotność skrzyń biegów. Co istotne, na regenerowane skrzynie udziela 2-letniej gwarancji – bez limitu kilometrów.

Naprawimy wszystko
W Kiekrzu spotkaliśmy się z Robertem Poprawą, doradcą klienta w MSM Technic, który opowiedział o firmie – o tym, czym się zajmuje i na jakich zasadach współpracuje z klientami.

– Specjalizujemy się nie tylko w regeneracji skrzyń biegów, ale także w naprawie skrzyń automatycznych, manualnych, dyferencjałów, reduktorów skrzyń biegów oraz turbosprężarek do pojazdów osobowych i dostawczych – wylicza, podkreślając, że nie istnieje marka, której by nie obsłużyli. – No, może z wyjątkiem tych najbardziej egzotycznych, co jednak nie wynika z tego, że boimy się podjąć takiego zadania, tylko z braku części zamiennych.
Brak ciśnienia, nieszczelność oleju, „ślizganie się”... – nie ma usterki, z którą fachowcy MSM sobie nie poradzą. Co istotne, niestraszne im również wady fabryczne, które poprzez eksploatację skrzyni mogą prowadzić do jej uszkodzenia. To problem, jaki występuje w niektórych popularnych markach.
– Jakie to wady i jak je naprawiamy, to już nasza słodka tajemnica – dodaje zagadkowo. – Mamy na to patenty i wiemy, że takie skrzynie po regeneracji wytrzymują więcej niż fabrycznie nowe. Niektóre tego typu problemy udało nam się rozwiązać kilka lat temu. W tym czasie producenci nie zrobili nic, aby je wyeliminować. Można więc powiedzieć, że nasze skrzynie są lepsze niż te z fabryki.
Istotnym problemem jest brak informacji od producentów na temat konieczności wymiany oleju w skrzyniach biegów. Przedstawiciele firmy zwracają uwagę, że rzadko kiedy dealerzy doradzają ją klientom.
– Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby dealer zachęcał do wymiany oleju w skrzyni biegów – zauważa Robert Poprawa. MSM Technic była jedną z nielicznych firm, która na swojej stronie internetowej informowała o konieczności wymiany oleju między 60 a 80 tys. km.

Przyjeżdża klient do warsztatu...
Pierwsza weryfikacja problematycznej skrzyni biegów odbywa się „na dzień dobry”, gdy klient przyjeżdża do warsztatu. – Jeżeli gołym uchem słychać, że skrzynia wyje, charczy i zgrzyta, to znaczy, że na pewno coś jest z nią nie tak – opowiada nasz rozmówca. – Taką skrzynię wyciągamy i trafia ona na „rozbieralnię”, gdzie rozkładana jest na czynniki pierwsze. Wszystkie elementy są myte, a następnie trafiają do mechanika na „składalni”. On ocenia, co należy wymienić, aby klient odebrał w pełni sprawną skrzynię.
Z usług MSM Technic korzystają prywatni właściciele aut, ale również warsztaty mechaniczne – bez względu na to, czy okoliczne, czy z drugiego końca Polski. Jak w takim przypadku wygląda procedura odbioru skrzyni?
– Mamy z firmami kurierskimi podpisane umowy, które umożliwiają odbiór skrzyni z warsztatu klienta nawet w ciąg 12 godzin – wyjaśnia Robert Poprawa. – Gdy skrzynia trafia do nas, to albo od razu przystępujemy do regeneracji, albo na życzenie klienta przygotowujemy wstępną wycenę.
Przedziały cenowe różnią się w zależności od skrzyni biegów i usterki, ale zawsze są podawane klientowi. Nasz rozmówca wspomina także o systemie rabatowym zależnym od liczby skrzyń oraz sumy, jaką klient zostawia w firmie.
Dodajmy, że MSM współpracuje też z klientami zagranicznymi. – Taki klient mailowo opisuje problem, a my podajemy widełki cenowe. Jeśli chodzi o skrzynie manualne, odbieramy je od klienta, naprawiamy i własnym transportem odwozimy z powrotem. W przypadku pojazdów z automatami wysyłamy po nie lawetę. Ta odbiera auto, przywozi je do nas na warsztat, a naprawione i przetestowane odwozimy wraz z kluczykami pod sam dom klienta – objaśnia przedstawiciel firmy. Dlaczego sprowadzane są tylko pojazdy z automatycznymi skrzyniami? – Ponieważ montaż skrzyni manualnej to kwestia wkręcenia kilku śrub, odpowietrzenia układu i wymiany wysprzęglika, to wszystko. Co innego montaż skrzyń automatycznych, który wymaga precyzji oraz wiedzy. Nie wszystkie warsztaty są też w stanie skalibrować taką skrzynię, a dochodzi jeszcze sprawdzenie chłodniczki, czy np. nie ma w niej opiłków metalu, czy sam układ nie gotuje oleju w chłodnicy skrzyni itd. My dokonujemy takiej usługi od A do Z, abyśmy i my, i nasz klient mogli spać spokojnie.

GALERIA ZDJĘĆ

Lepsze niż z fabryki. Z wizytą w MSM Technic
Lepsze niż z fabryki. Z wizytą w MSM Technic
Lepsze niż z fabryki. Z wizytą w MSM Technic
Lepsze niż z fabryki. Z wizytą w MSM Technic

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony