ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

2 miesiące temu  05.02.2019, ~ Administrator   

Lexus, Mazda i Opel. Nietypowe usterki i porady specjalistów
Strona 1 z 2

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia naszym czytelnikom  rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Lexus CT
Trudności w uruchomieniu silnika po postoju trwającym 3 godziny lub dłużej
Pytanie: W naszym warsztacie w ramach przeglądu i obsługi technicznej znajduje się Lexus CT z 2012 roku, którego właściciel skarży się na problemy z uruchomieniem silnika po postoju trwającym 3 godziny lub dłużej. Pozostawiliśmy pojazd na postoju na taki sam czas i również mieliśmy problem z jego uruchomieniem. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę? 
Odpowiedź: Opisany problem jest nam znany i dotyczy modeli CT wyprodukowanych przed kwietniem 2016 r. Jego przyczyną jest wadliwa konstrukcja wtryskiwaczy. Sprawdź numer produkcyjny na wtryskiwaczach (rys. 1.1). Jeżeli numer produkcyjny to 0693, należy je wymienić. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta. 

Mazda MX-5
Nietypowe odgłosy z zawieszenia tylnych kół podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub pokonywania progów zwalniających
Pytanie: Mamy problem ze zlokalizowaniem przyczyny nietypowych odgłosów w aucie marki Mazda MX-5 z 2015 r. Dochodzą one z tylnego zawieszenia podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub pokonywania progów zwalniających. Sprawdziliśmy wszystkie elementy tylnego zawieszenia – działają bez zarzutów. Czy wiecie, co może być przyczyną usterki? 
Odpowiedź: Modele Mazda MX-5 (ND) wyprodukowane przed 4.02.2016 r. posiadają wadliwą konstrukcję sprężyn śrubowych zawieszenia tylnych kół, co jest przyczyną opisanych odgłosów. Wymontuj sprężynę śrubową zawieszenia tylnych kół. Załóż tuleję zabezpieczającą (dostępną w dziale części Mazda) na drugi zwój sprężyny tylnego zawieszenia. Tuleja zabezpieczająca musi wystawać z pierwszego górnego zwoju sprężyny zawieszenia na 30 mm (rys. 2.1). Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta.

Opel Zafira
Wyciek płynu chłodzącego
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Opel Zafira-C Tourer z 2015 r. z silnikiem wysokoprężnym, z którego wycieka płyn chłodzący. Utrata płynu następuje z czasem. Podejrzewamy, że wyciek jest spowodowany uszkodzeniem uszczelki głowicy cylindrów. Nie chcemy przeprowadzać naprawy, gdyż nie jesteśmy pewni, czy uszczelka głowicy cylindrów jest uszkodzona. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Wyciek płynu chłodzącego w aucie waszego klienta najprawdopodobniej spowodowany jest znaną usterką związaną z użyciem nieodpowiedniego kleju na króćcu przewodu chłodnicy układu recyrkulacji spalin po stronie wylotowej. Opróżnij układ chłodzenia. Wymontuj przewód zasysający, aby uzyskać dostęp do chłodnicy układu recyrkulacji spalin. Wymontuj przewód wylotowy chłodnicy układu recyrkulacji spalin (rys. 3.1). Oczyść gruntownie powierzchnię wokół króćca przewodu chłodnicy (rys. 3.2). Nałóż środek uszczelniający (dostępny w dziale części Opel) na wskazaną powierzchnię (rys. 3.2). Zamontuj przewód wylotowy chłodnicy układu recyrkulacji spalin (rys. 3.1). Zamontuj przewód zasysający. Przed ponownym napełnieniem układu chłodzenia odczekaj co najmniej 12 godzin, aby środek uszczelniający stwardniał. Napełnij układ chłodzenia. Przeprowadź ciśnieniowe sprawdzenie układu chłodzenia, aby upewnić się, że usterka została wyeliminowana.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 18

  • 11
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 5
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony