Części i regeneracja

Warto wiedzieć

10 miesięcy temu  29.05.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Łożyska NSK w sektorze mikromobilności

W przypadku rozwiązań dla sektora mikromobilności istnieją określone wymagania dotyczące łożysk. Biorąc pod uwagę, że rynek ten będzie stale rósł do 2030 r., firma NSK ma doskonałą okazję, aby pomóc producentom OEM w wykorzystaniu tego znacznego popytu.

Łożyska japońskiego producenta mają wszystkie atrybuty w postaci wytrzymałości, specjalnej obróbki cieplnej i kompaktowych wymiarów potrzebne do odniesienia sukcesu w każdym projekcie obejmującym zastosowania takie jak e-rowery, e-skutery lub rowery cargo.

Według raportu opublikowanego w sierpniu 2022 r. przez firmę specjalizującą się w badaniach rynkowych The Brainy Insights globalny rynek mikromobilności ma osiągnąć wartość 202,41 mld USD (190,3 mld EUR) do 2030 r., co stanowi imponującą, prognozowaną stopę skumulowanego rocznego wzrostu (CAGR) na poziomie 17,45% w okresie 2022-2030. Warto zauważyć, że ożywienie globalnej turystyki w świecie po pandemii napędza popyt na mikromobilność i ekonomiczne opcje wycieczek. Transport tego typu ma również kluczowe znaczenie dla powstających «inteligentnych» miast. Oczekiwany poziom wzrostu jest na tyle wysoki, że wielu głównych dostawców motoryzacyjnych rozważa obecnie dywersyfikację w sektorze mikromobilności.

Oczywiście, gdy zapotrzebowanie na dane rozwiązanie jest duże, producenci OEM muszą znaleźć solidnych partnerów technologicznych, którzy są w stanie zaoferować wysokiej jakości, niezawodne produkty w ramach łańcucha dostaw o potwierdzonej wydajności. Dostawcy łożysk nie stanowią tu wyjątku.

W przypadku rozwiązań dla sektora e-mobilności istnieją określone wymagania dotyczące łożysk. Dobry przykład stanowią rowery elektryczne. Maszyny te są kompaktowe, ale stosunkowo ciężkie, ponieważ muszą wytrzymać duże siły wywierane przez kierującego, układ napędowy i drogę. Przekłada się to bezpośrednio na łożyska, które muszą być również zwarte, a jednocześnie wykazywać znaczną wytrzymałość. Kolejnym wymaganiem jest konieczność zminimalizowania momentu tarcia, aby rower elektryczny był łatwy w obsłudze.

Kompaktowe wymiary są szczególnie pożądane w jednostkach napędowych e-rowerów, które powinny być tak wąskie, jak to tylko możliwe, mimo że muszą pomieścić zarówno silnik elektryczny, jak i skrzynię biegów. Aby spełnić te wymagania projektowe, producenci OEM mogą skorzystać z zalet sprawdzonych łożysk cienkościennych NSK, które są w stanie wytrzymać zarówno ciężkie obciążenia, jak i znaczny moment obrotowy. Japońska firma zapewnia zarówno szeroką gamę standardowych łożysk cienkościennych, jak również oferuje produkty na zamówienie, które spełniają specyficzne wymagania klientów.

Łożyska cienkościenne firmy NSK są wyposażone w solidne uszczelnienia, które zapobiegają wnikaniu wilgoci i zanieczyszczeń występujących w trudnych warunkach drogowych, maksymalizując w ten sposób żywotność. Ponadto ich płynna praca i niskie tarcie pomagają zwiększyć komfort kierującego i zminimalizować szum.

Charakterystyczna wytrzymałość łożysk cienkościennych NSK wynika z wielu cech konstrukcyjnych, obejmujących m.in. zastosowanie specjalnych materiałów i obróbki cieplnej, co zapobiega deformacji pod obciążeniem. Produkty te również dobrze się sprawdzają w elektrycznych rowerach górskich, gdzie ze względu na wymagający teren łożysko musi umożliwiać skuteczne przenoszenie momentu obrotowego na napęd bez strat spowodowanych tarciem.

Fot. NSK

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony