Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  30.03.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Mahle radzi: Problemy z turbosprężarką

Zbyt wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej silnika BMW M47D20 lub 2,5 TDI grupy VW może być przyczyną problemów z turbosprężarką.

- Zwiększone zużycie oleju.
- Brak mocy.
- Zła reakcja silnika na pedał gazu.
- Silne dymienie z układu wydechowego.
- Zmienna geometria turbiny (VTG) z utrudnionym poruszaniem się lub zablokowana.

Jeżeli w samochodzie pomimo zainstalowania nowej turbosprężarki Mahle Original o numerze 082TC15850000 lub 030TC14011000 (zastosowanie – patrz tabela) nadal występują wyżej wymienione problemy, często błędnie przyjmowane jest uszkodzenie samej turbosprężarki, wobec czego nie zostaje usunięta właściwa przyczyna defektu.

Dlatego radzimy, aby najpierw sprawdzić ciśnienie w skrzyni korbowej. Można je zmierzyć ciśnieniomierzem, podłączonym do rurki miarki oleju. Przy zatkanym lub uszkodzonym odpowietrzniku skrzyni korbowej i separatorze mgły olejowej następuje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej. Już przy nadciśnieniu wynoszącym tylko kilka milibarów olej silnikowy z turbosprężarki jest wtłaczany do układu ssącego i wydechowego, powodując powyższe objawy. Wytłaczany olej ulega spalaniu w turbosprężarce i w silniku. Dodatkowym skutkiem jest utrudnienie ruchów mechanicznego układu przestawiania VTG wskutek osadów nagaru olejowego, aż do jego zablokowania.

Wymienionych problemów nie można usunąć przez samą wymianę turbosprężarki. Należy znaleźć przyczynę i wyeliminować ją. Przy każdej wymianie turbosprężarki zalecamy również wymianę separatora mgły olejowej. Tylko w ten sposób można zagwarantować usunięcie właściwej przyczyny.

Natomiast klientom zalecamy unikania jazdy na krótkich trasach. Bowiem jeśli silnik nigdy lub tylko rzadko osiąga temperaturę pracy, nowy separator mgły olejowej zostanie ponownie zatkany skroplinami i olejem.

Numer referencyjny

Zastosowanie

030TC14011000

Grupa VW silnik TDI 2.5 AKN; AFB; AKN stosowany m.in. w Audi A4, A6 i A8 oraz VW Passat 2,5 TDI wersja 150 KM

082TC15850000

M47 D20 (204D4) stosowany m.in. w BMW 118d, 120d, 318d 320 Cd, 520d, X3 2.0D

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony