Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  25.09.2020, ~ Administrator   

Miechy pneumatyczne -  szczegółowe informacje na temat produktu
Strona 1 z 2

Miech pneumatyczny składa się z komory wypełnionej sprężonym powietrzem i tłoka tocznego, który jest połączony z osią pojazdu lub zintegrowany z kolumną zawieszenia.

Pomiędzy tymi dwoma komponentami znajduje się gumowa tuleja, bezpiecznie umocowana za pomocą pierścieni zaciskowych z wysokiej jakości stali, co gwarantuje trwałą, hermetyczną konstrukcję. Razem elementy te tworzą „obszar aktywny" dla sprężonego powietrza. ECU (elektroniczny moduł sterowania) wykorzystuje różne dane wejściowe (np. czujniki wysokości, prędkość obrotowa silnika, czujnik przyspieszenia) i oblicza, czy miech  należy napompować, czy też spuścić z neigo powietrze, aby uzyskać zadaną wysokość jazdy.

Elastomer

Miech pneumatyczny jest częścią eksploatacyjną, ale cechuje się dużą odpornością na wysokie i niskie temperatury oraz ciągłe tarcie powodowane przez pył i kamienie. Firma Arnott stosuje elastomer wytwarzany przez uznanych producentów OEM, takich jak Continental ContiTech, Vibracoustic czy Goodyear. Konstrukcja rękawa jest wykonana z wysokiej jakości materiału elastomerowego i składa się z 5 wielowarstwowych struktur zapewniających długotrwałą odporność na zniszczenie:

  • Zewnętrzna warstwa elastomerowa
  • Osnowa
  • Pośrednia warstwa elastomerowa
  • Osnowa
  • Wewnętrzna warstwa elastomerowa

Cechy szczególne miecha pneumatycznego

Tradycyjna sprężyna śrubowa cechuje się liniową sztywnością. Oznacza to, że do ściśnięcia jej na całej długości skoku potrzebna jest ta sama siła. Można ją dostroić do progresywnego zachowania poprzez zmianę odległości między uzwojeniami albo zróżnicowanie grubości stali.
 
Miech pneumatyczny zachowuje się inaczej. Siła potrzebna do ściśnięcia miecha pneumatycznego rośnie wykładniczo na całej długości skoku. Oznacza to, że do ściśnięcia miecha na końcowym odcinku skoku potrzebna jest większa siła, co zapewnia bardziej komfortową jazdę.

Zachowanie miecha można dostosować odpowiednio do wygodnej albo bardziej sportowej jazdy, zmieniając kąt tłoka tocznego. Z tego powodu w tym samym modelu samochodu osobowego ze sportowym (pneumatycznym) zawieszeniem występuje zwykle inny miech pneumatyczny niż w standardowym zawieszeniu (pneumatycznym).

Zalety

Istotną zaletą miecha pneumatycznego jest to, że system automatycznie poziomuje pojazd, dzięki czemu skok resoru pozostaje identyczny. Jest to bardzo wygodne w przypadku przewożenia w bagażniku ciężkiego ładunku. W takiej sytuacji sprężyny śrubowe zapewniają niższy komfort z powodu niższej stabilności i możliwych „odbić" na wybojach.
 
Obniżenie ciśnienia w miechu pneumatycznym powoduje obniżenie podwozia przy wysokich prędkościach. Dzięki temu pojazd znajduje się bliżej nawierzchni, co obniża współczynnik oporu powietrza, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa.
 
Nieodłączną zaletą miecha pneumatycznego jest to, że w naturalny sposób izoluje pasażerów od nierówności w drodze, zapewniając w ten sposób płynną i wygodną jazdę. Według większości kierowców to właśnie jest największą zaletą prowadzenia samochodu z (fabrycznym) zawieszeniem pneumatycznym.
 
Engineered to ride, built to last

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony