Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  05.08.2020, ~ Administrator   

Montaż i rozruch silnika po dużej naprawie. Zaniedbania mogą być kosztowne
Strona 1 z 2

Po naprawie silnika może w pewnych sytuacjach dochodzić do poważnych uszkodzeń. Mechaniczne lub elektryczne wady pozostawione w urządzeniach peryferyjnych silnika mogą powodować kosztowne usterki pochodne. Poniższa lista kontrola pozwala wykluczyć większość możliwych błędów popełnianych podczas montażu silnika. Listę przygotowali eksperci MS Motorservice.

Niektóre ze wskazówek wydają się błahe, ale lista ta powstała tylko i wyłącznie na podstawie zdarzeń mających miejsce w warsztatach samochodowych. Rutyna i pośpiech to naprawdę źli doradcy.

Mechanika silnika - sprawdzić, wyczyścić, wypełnić...

W układzie dolotowym mogą się jeszcze znajdować odłamki, cząsteczki metalu czy inne zanieczyszczenia związane z awarią silnika. Ich pozostanie w silniku może spowodować jego ponowne awarię lub przedwczesne zużycie.

Po awarii silnika w chłodnicy powietrza doładowującego znajdują się często duże ilości oleju silnikowego. W przypadku zamontowania jej do nowego silnika może to natychmiast spowodować jego awarię.

Wskutek czynników termicznych przewody dolotowe i wylotowe ulegają zatkaniu nagarem olejowym, a spowodowane tym niewystarczające zasilanie olejem prowadzi do uszkodzenia turbosprężarek. Przewody wymagają mechanicznego wyczyszczenia (metalowymi szczotkami) albo wymiany. Odradza się przedmuchiwanie przewodu sprężonym powietrzem.

Wirnik turbiny i sprężarki musi być w nienagannym stanie, nie może być zdeformowany, wykazywać wyłamań czy oznak tarcia o obudowę.

Cząsteczki metalu powstałe wskutek awarii silnika mogły zostać spłukane na czystą stronę filtra oleju. Chłodnicę oleju i obudowę filtra należy starannie wymyć i wyczyścić. Odradza się przedmuchiwanie przewodu  sprężonym powietrzem. Należy wymienić kompletną chłodnicy oleju i wszystkie przewody przyłączeniowe.

Po podłączeniu wszystkich zasilanych olejem komponentów (chłodnica oleju, turbosprężarka, pompy hydrauliczne itd.) silnik należy napełnić olejem pod ciśnieniem, aby wykluczyć pracę na sucho i wskutek
niej uszkodzenie łożysk. 

Wskutek awarii silnika do układu wydechowego dostają się zarówno odłamki tłoków, zaworów i turbosprężarki, jak i paliwo oraz olej, powodując dodatkowe uszkodzenia katalizatora albo filtra cząstek stałych.

Wtryskiwacze i pompy wysokociśnieniowe silników wysokoprężnych reagują bardzo czule na zanieczyszczenia paliwa. Dlatego po naprawie silnika zalecane jest sprawdzenie również tych elementów, które w razie potrzeby należy wyczyścić lub wymienić.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 11

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 3
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony