Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  15.02.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Montaż napinacza i zestawu rozrządu w silnikach diesel PSA

 

Niewłaściwy montaż napinacza skutkuje najczęściej niewłaściwym napięciem, nieosiową pracą, a w konsekwencji - uszkodzeniem silnika.

Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS.

Okazuje się, że w wielu przypadkach koło pasowe napinacza jest niewłaściwie osadzane na kołku montażowym (fot. 1). W przypadku, kiedy wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego (fot. 2 i 3), koło pasowe napinacza nie będzie usadowione równomiernie na kołku, nawet po dokręceniu śruby mocującej (fot. 4) odpowiednim momentem. Powstała w ten sposób nieosiowość jest przyczyną przedwczesnego uszkodzenie paska.

Właściwą pozycję kołka montażowego przedstawia zdjęcie nr 5.

Ważne: silnik musi być zimny.

Zalecana jest również wymiana pompy wodnej wraz z paskiem.

Szczegółowe procedury ustawiania napięcia instalacyjnego dla ww. silników koncernu PSA opisane są w biuletynach technicznych Gates nr 024, 034, 037, 038 i 044 (www.gates.com/poland/biuletynytechniczne).


 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony