![Montaż napinacza i zestawu rozrządu w silnikach diesel PSA](https://warsztat.pl/img/artykuly/46183_montaz-napinacza-i-zestawu-rozrzadu-w-silnikach-diesel-psa_1.jpg?dta=-62169989040)
Niewłaściwy montaż napinacza skutkuje najczęściej niewłaściwym napięciem, nieosiową pracą, a w konsekwencji - uszkodzeniem silnika.
Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS.
Okazuje się, że w wielu przypadkach koło pasowe napinacza jest niewłaściwie osadzane na kołku montażowym (fot. 1). W przypadku, kiedy wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego (fot. 2 i 3), koło pasowe napinacza nie będzie usadowione równomiernie na kołku, nawet po dokręceniu śruby mocującej (fot. 4) odpowiednim momentem. Powstała w ten sposób nieosiowość jest przyczyną przedwczesnego uszkodzenie paska.
Właściwą pozycję kołka montażowego przedstawia zdjęcie nr 5.
Ważne: silnik musi być zimny.
Zalecana jest również wymiana pompy wodnej wraz z paskiem.
Szczegółowe procedury ustawiania napięcia instalacyjnego dla ww. silników koncernu PSA opisane są w biuletynach technicznych Gates nr 024, 034, 037, 038 i 044 (www.gates.com/poland/biuletynytechniczne).
Komentarze (0)