Części i regeneracja

Części i regeneracja

16 dni temu  20.04.2021, ~ Administrator   

Montaż napinacza. Zwróć uwagę na ten krok!

Procedura montażu napinaczy układu napędu paska synchronicznego (SBDS). Niewłaściwe wykonanie ostatniego ruchu napinacza prowadzi do różnicy napięć paska pomiędzy napiętą i luźną stroną napędu — sytuacji, która z kolei prowadzi do napięć szczytowych i w efekcie może być przyczyną awarii silnika.

Napinacze automatyczne charakteryzują się szerokim zakresem pracy od minimalnego do maksymalnego obciążenia sprężyny. Oznacza to, że nigdy nie uzyskasz prawidłowego napięcia w paskowym układzie napędowym bez przestrzegania instrukcji montażu. Pierwszym krokiem podczas montowania napinacza SBDS jest przesunięcie go z położenia zatrzymania na zimno o 10° poza położenie nominalne oraz powrót do położenia nieco przed pozycją nominalną, a następnie ustawienie na wartość nominalną. Następnie można dokręcić nakrętkę lub śrubę. Ten ruch o 10° poza położenie nominalne służy do zmniejszenia wahań napięcia paska podczas montażu, w szczególności redukcji luzów po luźnej stronie napędu.

WYKONAĆ CO NAJMNIEJ 2 PEŁNE OBROTY SILNIKA

Po zamontowaniu napinacza należy ręcznie obrócić silnik o co najmniej dwa pełne obroty wału korbowego w kierunku rotacji roboczej. Niektóre zastosowania wymagają wykonania czterech, a nawet szesnastu obrotów, dlatego tak ważne jest zapoznanie się z instrukcją montażu firmy Gates. Powodem dwóch (lub więcej) obrotów silnika jest zapewnienie równomiernego napięcia paska pomiędzy stroną napiętą i luźną.

Następnie należy sprawdzić położenie wskaźnika napinacza. Jeśli wskaźnik przesunął się z położenia nominalnego, poluzuj śrubę lub nakrętkę mocującą napinacz (upewnij się, że napinacz nie dotyka ogranicznika zatrzymania zimnego po poluzowaniu śruby lub nakrętki), wyreguluj wskaźnik z powrotem do położenia nominalnego, a następnie dokręć śrubę montażową lub nakrętkę.

UWAGA: JAK USUNĄĆ ZAWLECZKĘ ZABEZPIECZAJĄCĄ

Niektóre z naszych napinaczy są wyposażone w zawleczkę zabezpieczającą, która utrzymuje je w maksymalnym położeniu. Zawleczkę należy wyjąć po zamontowaniu paska rozrządu. Jednak ważne jest, aby nie wyciągać jej gwałtownie, ponieważ gwałtowne uderzenie może spowodować uszkodzenie wewnętrznej struktury paska. Do wyjęcia zawleczki należy użyć klucza w celu delikatnego manipulowania napinaczem, aby stopniowo zmniejszać napięcie, aż napinacz dotknie powierzchni paska. Nawet podczas wyjmowania zawleczki zabezpieczającej napinacz należy unieruchomić kluczem!

źródło: Gates

Tagi: Gates,

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 11

  • 4
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony