System AFL aktywnie wspomaga kierowcę w czasie jazdy nocnej przez odpowiednie oświetlenie drogi na łukach i zakrętach. Optymalne, innowacyjne oświetlenie zdecydowanie poprawia widoczność drogi, zauważalność pieszych i innych przeszkód w czasie jazdy w ciemności. System oświetlenia adaptacyjnego, korzystając z systemu czujników, realizuje dwie podstawowe funkcje: doświetlanie łuków i zakrętów. Pierwsza funkcja zapewnia kompleksowe oświetlenie wewnętrznej strony łuku, co gwarantuje dobrą widoczność w czasie jazdy poza terenem zabudowanym, a druga jest bardzo przydatna przy pokonywaniu zakrętów, szczególnie ciasnych. Wtedy doświetlane są krawędzie jezdni, co pomaga szybko zidentyfikować potencjalne zagrożenia i podejmować właściwe decyzje.
HELLA i Opel, mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, wprowadziły na rynek udoskonaloną wersję systemu tzw. AFL+. System AFL+ obecnie instalowany jest w modelach Insignii, Astry pięciodrzwiowej i Astry Sports Tourer. W połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi system AFL+ oferuje szereg dodatkowych funkcji, które włączają się automatycznie w zależności od sytuacji na drodze. AFL+ inteligentnie dostosowuje szerokość, zasięg i kierunek strumienia światła. Dzięki temu jezdnia – czy to autostrady, drogi głównej, miejskiej, czy bocznej uliczki – jest zawsze optymalnie oświetlona. Dodatkowo, zintegrowane z reflektorami głównymi, specjalne światła zapewniają odpowiednie, poprawione, oświetlenie przy niekorzystnych warunkach pogodowych. Ma to szczególne znaczenie jesienią i zimą, gdy mamy krótsze dni i często jeździmy w deszczu, śniegu albo we mgle.
Niemieckie statystyki potwierdzają, że jazda w ciemnościach jest bardziej niebezpieczna niż w ciągu dnia. 40% śmiertelnych wypadków zdarza się nocą, mimo, że ruch jest wtedy mniejszy o ok. 80%. Niemniej, gdy uświadomimy sobie, że 90% informacji jest pozyskiwana przez nasze oczy, które bez dobrego światła nie widzą, to te dane liczbowe nie są zadziwiające.
Reflektory główne z systemem AFL+ zapewniają większe bezpieczeństwo kierowcy i innym użytkownikom drogi. Kierowca widząc lepiej ma lepsze rozeznania w sytuacji na drodze, może wcześniej ocenić zagrożenia i pewniej reagować w trudnych sytuacjach.
Komentarze (0)