ReklamaB1 - breck 04.06-30.06 Kamila

Części i regeneracja

Części i regeneracja

2 miesiące temu  25.04.2019, ~ Administrator   

Napinacze BTA – przedwdrożeniowe badania jakości

Wycięte elementy obudowy napinacza

Strona 1 z 2

Europejski rynek części zamiennych charakteryzuje się stosunkowo wysoką konkurencyjnością. Dla klientów równie istotna jak atrakcyjna cena produktów jest ich bezawaryjność, co sprawia, że od asortymentu ze średniej i niższej półki cenowej oczekują sprawdzonej i powtarzalnej jakości.

Rosnącym zainteresowaniem segmentu m.in. piast koła, zestawów łożysk czy rolek w ofercie sieci Inter Cars cieszy się marka BTA. Znajdziemy tu np. kompletne napinacze BTA, których wprowadzenie – aby zagwarantować niezawodność działania – poprzedzone zostało drobiazgowymi testami laboratoryjnymi.
Napinacz jest bardzo istotnym elementem osprzętu silnika (od jego poprawnej pracy zależą inne podzespoły), a środowisko, w którym pracuje, jest niezwykle wymagające. To właśnie dlatego przetestowane zostały wszystkie elementy składowe: od korpusu napinacza, elementów sprężyny, po łożysko rolki. Proces weryfikacji jest wieloetapowy, a wybrane badania jakościowe – przeprowadzone w laboratorium Intermeko przed wprowadzeniem napinaczy BTA do sprzedaży – prezentujemy poniżej.

Weryfikacja jakościowa
Badania jakościowe mają na celu potwierdzenie informacji na temat produktu, aby uzyskać pewność, że spełnia on wysokie wymagania techniczne. W przypadku napinaczy przeprowadzono badania najważniejszych parametrów geometrycznych napinacza BTA, które potwierdziły zgodność z rysunkami technicznymi produktu.

Badania materiałowe
Kolejnym ważnym badaniem jest sprawdzenie materiału, z którego wykonany jest zespół rolki i napinacza BTA. W celu weryfikacji element zostaje pocięty i rozmontowany na części pierwsze. Każda z nich: siluminowa obudowa, sprężyna napinająca, łożysko toczne rolki łożyska oraz śruba mocująca rolkę do obudowy jest analizowana osobno. Za pomocą spektrometru rentgenowskiego weryfikowany jest ich skład chemiczny.
Przykładowo, badanie siluminowej obudowy wykazało odpowiedni dla tego typu zastosowań stop aluminium AC47100. Pozostałe elementy napinacza, tj. sprężyna, łożysko, śruba, poddawane są tym samym badaniom w odniesieniu do odpowiednich wymagań odnośnie do składu chemicznego. W dalszym etapie analizowana jest twardość materiału, z którego wykonano te elementy. Odniesieniami są tutaj normy branżowe dla poszczególnych elementów składowych napinacza.
Do badań twardości, w zależności od rodzaju materiału, stosowane są następujące metody: badanie twardości aluminium metodą Brinella [skala HB], badanie twardości drutu sprężynowego metodą Rockwella [HRC]. Twardość łożysk tocznych jest weryfikowana dwiema metodami – Rockwella (kulki łożyskowe) i Vickersa (bieżnie wewnętrzna i zewnętrzna).

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Fragmenty obudowa napinacza BTA
Sprężyna napinacza – weryfikacja materiału
Elementy łożyska tocznego napinacza BTA zainkludowane w żywicy

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Lujan 1 miesiąc temu Rolki albo łożyska z bta działają maks 2mc wiec nie wiem po co rozpisujecie się na temat ich znakomitej jakości. Uważam ze nie powinno się produkować tego typu podzespołów ponieważ groza poważnym uszkodzeniem silnika. Ostatnio założyłem rolki osprzętu przy wymianie rozrzadu i po 20 000 rolka się stopiła a pasek został wciągnięty w rozrzad..
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony