Od kilku lat producenci oświetlenia samochodowego pracują nad nowym źródłem światła - retrofitami LED. Jedną z ich zalet jest bezpośredni montaż w miejsce używanych dotychczas żarówek halogenowych. Takie rozwiązanie wymaga jednak żmudnego procesu homologacji do użytku na drogach publicznych i nowelizacji przepisów, które wciąż nie nadążają za rozwojem technologii.
Narva zaprezentowała swoje retrofity LED już w 2016 roku. Od tego czasu są systematycznie modyfikowane. Najnowsza linia Range Performance LED wyróżnia się kompaktową budową, która zapewnia lepsze jej dopasowanie do konstrukcji reflektora. Dodatkowo w korpusie zintegrowano dwa niezależne systemy rozpraszania ciepła. Pasywny poprzez odlany z aluminium radiator i aktywny z wbudowanym w podstawę wiatraczek.
Dzięki zastosowaniu w retrofitach najwyższej jakości diod 1860 LED - w miejsce tradycyjnego żarnika w szklanej bańce wypełnionej gazem - osiągnięto białe, zbliżone do dziennego światło o temperaturze barwowej 6500 K. Gwarantuje to optymalny kontrast i lepsze postrzeganie szczegółów na drodze.
Jakość diod 1860 LED w połączeniu z doświadczeniem inżynierów Narvy zapewnia również zachowanie ostrej linii odcięcia i ochronę przed oślepieniem kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Dodatkowo wiązka światła jest o 50 proc. dłuższa od wymaganego prawem minimum dla żarówek halogenowych.
Retrofity Narva Range Performance LED dostępne są jako H1, H3, H4, H7, H8/H11/H16 (Fog) oraz HB3/4 i HIR2. Wszystkie są kompatybilne z instalacją samochodową o napięciu 12V i 24V.
Odpowiedzialność za to, by użytkowanie źródeł światła LED typu retrofit było zgodne z odpowiednimi przepisami, spoczywa na użytkowniku.
Komentarze (0)