Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  04.11.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Nasi inżynierowie nie próżnują
Strona 2 z 2

 

Światła do jazdy dziennej to dobra alternatywa. Wykorzystuje się w nich źródła światła typu LED, zaś ich montaż nie należy do specjalnie skomplikowanych czynności. Jaka ewolucja przy konstruowaniu tych świateł jest jeszcze możliwa? Czy OSRAM pracuje nad czymś w tej materii?

Wciąż poszerzamy gamę lamp do jazdy dziennej. Nasze produkty pasują niemal do każdego samochodu, a ich montaż jest szybki i prosty. Zależnie od upodobań można zdecydować się na światła o podłużnym kształcie, np. LEDriving PX-4 czy PX-5 lub okrągłe, np. LEDriving Fog, które łączą w sobie funkcje świateł do jazdy dziennej, przeciwmgłowych i doświetlających zakręty. Nowością są lampy LEDriving LG, w których nie widać pojedynczych punktów świetlnych. I to chyba trend, który w najbliższych latach będzie dominował w tego typu produktach. Technologię LED wprowadzamy także do innych produktów – jednym z nich są światła przeciwmgłowe LEDriving F1.

 

LED-y stwarzają wiele możliwości odnośnie rozwoju oświetlenia. Stosuje się je coraz częściej w różnych dziedzinach życia. W jakim kierunku podąży ta ewolucja?

LED-y są coraz powszechniej stosowane w motoryzacji – także na pierwszy montaż ze względu na swoją trwałość, niewielkie wymiary stwarzające pole do popisu dla stylistów, no i oczywiście mały pobór energii elektrycznej. Szczególnie widać to w oświetleniu wnętrza, światłach dziennych oraz pomocniczych. Firma OSRAM ma w swojej ofercie zestawy retrofit, zastępujące popularne żarówki pomocnicze. Do wyboru są zamienniki żarówek W5W, C5W czy T4W. Zależnie od typu są one dostępne w różnych kolorach – ciepłobiałym, chłodnobiałym, niebieskim czy bursztynowym, zarówno na napięcie 12 V, jak i 24 V. Na razie polecamy je do montowania we wnętrzach dlatego, że nie ma jeszcze norm ECE na produkty LED-owe. Normy na oświetlenie LED po prostu jeszcze nie istnieją, a każde oświetlenie zewnętrzne musi mieć homologację.

Ciekawym produktem jest także oświetlenie wnętrza samochodu LEDambient. Dzięki listwom progowym, światłowodom i światłom do oświetlenia punktowego można zmienić wygląd kabiny. Do wyboru jest siedem barw światła i kilka poziomów jego natężenia. Co ważne, instalacja nie wymaga montowania przewodów – zasilanie zestawu LEDambient jest akumulatorowe, a ładuje się je przez złącze micro USB.

 

Z jednej strony produkcja innowacyjnego oświetlenia, z drugiej zaś edukacja i uświadamianie znaczenia roli m.in. doboru i dbania o oświetlenie – to główne elementy strategii OSRAM. Proszę powiedzieć coś więcej na ten temat.

Od kilku lat firma OSRAM realizuje na terenie całej Polski program o nazwie Akademia Bezpieczeństwa, którego celem jest uwrażliwienie kierowców na potrzebę dbania o prawidłowe oświetlenie samochodów, a także dzieci i młodzieży na problemy związane z zasadami prawidłowego poruszania się podczas drogi do i ze szkoły, zwłaszcza nocą i przy złej widoczności. Ściśle współpracujemy z policją, organizujemy wspólnie konkursy dla uczniów i nauczycieli.

Z badań przeprowadzonych przez naszą firmę w sierpniu br. wynika jednoznacznie, że spora część kierowców zwraca uwagę na homologację przy kupnie żarówek do samochodu, choć – z drugiej strony – zdecydowana większość z nich nie wie, jaką literą się ją oznacza. Przypominamy także o konieczności sprawdzania prawidłowego ustawienia reflektorów – nie tylko po zmianie żarówek, lecz częściej. Przecież nawet najlepsze, najbardziej wydajne żarówki nie pokażą swoich możliwości, gdy reflektor będzie źle ustawiony.

 

Dziękuję za rozmowę.
Źródło: Nowoczesny Warsztat 11/2014

GALERIA ZDJĘĆ

Nasi inżynierowie nie próżnują
Nasi inżynierowie nie próżnują
Nasi inżynierowie nie próżnują
Nasi inżynierowie nie próżnują
Nasi inżynierowie nie próżnują

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony