Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  01.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

NGK dostawcą świec do 4-cylindrowego silnika Mercedesa

W swoich 4-cylindrowych silnikach benzynowych (M270 i M274) Mercedes-Benz instaluje wyłącznie świece zapłonowe dostarczane przez NGK.

Do silników o pojemności 1,6 l Mercedes wybrał świecę SILZKFR8B7S NGK, która po raz pierwszy pojawiła się w modelu AMG M133. Świeca SILZKFR8C7S instalowana jest w wersjach 2-litrowych.

Obie świece to typ z długim izolatorem M12. Taka konstrukcja zapobiega przebiciom oraz wyładowaniom elektrycznym na obudowie świecy nawet przy ekstremalnie wysokim napięciu zapłonowym. Końcówka izolatora rozgrzewa się niezwykle szybko, co znacznie poprawia zapłon zimnego silnika. Ponadto wysokie napięcia zapłonowe oraz temperatury spalania niemal nie pozostawiają śladów zużycia na cienkiej, 0,8-milimetrowej, dwustopniowej elektrodzie środkowej, wykonanej ze stopu irydu. Od strony elektrody masy świece te posiadają elektrodę o zwężonych brzegach oraz przyspawaną do niej platynową płytkę, co gwarantuje optymalny dostęp mieszanki i odporność na zużycie.

Obie świece mają kierunkową elektrodę masy, która jest przyspawana do osłony i której końcówka jest równoległa do kąta nacięć gwintu. Taka konstrukcja zapewnia niezawodność zapłonu w silnikach z wtryskiem bezpośrednim.

Pomiędzy świecami SILZKFR8B7S i SILZKFR8C7S istnieje jedna różnica: miejsce przeskoku iskry. W modelu SILZKFR8B7S występuje ono na wysokości 5 mm (od podstawy głowicy świecy), a w SILZKFR8C7S wysokość ta wynosi 5,5 mm. Została ona zoptymalizowana pod kątem czterocylindrowych silników Mercedesa o pojemności 2,0 l.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony