Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  29.07.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

NGK dostawcą świec do Porsche 918 Spyder

Podczas ubiegłorocznych targów IAA odbyła się premiera Porsche 918 Spyder – pierwszego hybrydowego supersamochodu producenta ze Stuttgartu. Pojazd ma moc 652 kW (887 KM) i zainstalowaną na pierwszym montażu świecę zapłonową NGK.

Porsche 918 Spyder jest modelem wyprodukowanym z karbonowego włókna wzmacnianego plastikiem. Jego silnik ma pojemność 4,6 litrów i moc 447 kW (608 KM) oraz moment obrotowy 540 Nm. Może osiągać aż do 9150 obr./min. Samochód wyposażony jest w dwa silniki elektryczne – jeden z przodu i drugi na tylnej osi, które razem dają dodatkowe 210 kW (286 KM). Porsche 918 Spyder rozpędza się do 100 km/h w 2,8 sekundy, a maksymalna prędkość jaką może uzyskać to aż 345 km/h. Jego średnie spalanie to 3,3 l/100 km.

Na oryginalnym wyposażeniu tego sportowego modelu montowana jest świeca zapłonowa SILMFR8A8G firmy NGK. Aby zagwarantować najwyższe osiągi wysoko-obrotowego silnika, do produkcji tego modelu świecy zastosowano materiały najwyższej jakości oraz najnowocześniejsze dostępne technologie. Długi i cienki gwint M10 pozwolił na uzyskanie w silniku większej przestrzeni na przewody chłodzące. Przebiciom nawet przy ekstremalnie wysokich poziomach napięcia zapłonowego zapobiega z kolei długi, ceramiczny izolator i połączenie „kubkowe”.

Kształt elektrod świecy SILMFR8A8G należy do najnowocześniejszych – środkowa ma średnicę jedynie 0,6 mm, a wykonana jest ze stopu irydu, co chroni ją przed erozją nawet przy najwyższych wartościach napięcia zapłonowego i temperatury w cylindrze. Po stronie masy firma NGK umieściła tzw. Square Platinum Electrode (elektrodę platynową) ze zwężonymi brzegami oraz małą, prostokątną platynową płytką. Metal szlachetny gwarantuje świecy niemal zupełną odporność na erozję. Sam kształt SILMFR8A8G pozwala na lepszy dostęp mieszanki do iskry zapłonowej. Lepsze odprowadzanie ciepła z komory spalania umożliwia z kolei wyposażenie elektrody masy w miedziany rdzeń.

Tagi: NGK, świecie,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony