Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  02.04.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

NGK Spark Plug zmienia nazwę na Niterra

Tomasz Supady

W ubiegłym roku rynek motoryzacyjny zelektryzowała wiadomość, że firma NGK Spark Plug zmienia nazwę na Niterra. Co się stało? Dlaczego największy na świecie producent świec zapłonowych zmienia swoją angielską nazwę, nawiązującą do jego flagowego produktu? O przyczynach tych zmian, o nowej nazwie i logo rozmawiamy z Tomaszem Supadym, nowym dyrektorem generalnym przedstawicielstwa NGK Spark Plug w Polsce.

Dlaczego angielska nazwa zmienia się z NGK Spark Plug na Niterra? Skąd pomysł na odejście od szeroko rozpoznawalnej nazwy, będącej jednocześnie silną marką?
Główną przyczyną jest postęp elektromobilności na świecie. Biorąc pod uwagę przewidywane odejście od układów napędowych ICE (z silnikami spalinowymi, przyp. red.), a także cele zrównoważonego rozwoju firmy, nazwa NGK Spark Plug nie opisuje już dokładnie działalności firmy jako całości. Ponadto obecna nazwa od dawna odzwierciedla wyłącznie jedną z wielu linii produktów w jej portfolio biznesowym. NGK Spark Plug oferuje również szeroką gamę czujników dla przemysłu motoryzacyjnego.

Co oznacza zmiana „angielskiej” nazwy firmy? Czy nowa nazwa zostanie przyjęta przez całą firmę?
Nazwa Niterra będzie używana w Europie i regionie EMEA (oraz w krajach anglojęzycznych: USA, Australii itd.). W krajach, w których używana jest japońska nazwa, zmiana na razie nie nastąpi. Jednak nowy logotyp Niterra zostanie przyjęty we wszystkich regionach dla zachowania spójności.

Od kiedy zacznie obowiązywać zmiana nazwy?
Nazwa firmy będzie obowiązywać po formalnym wpisaniu do rejestrów handlowych w różnych jurysdykcjach. Rejestracja jest zaplanowana na początek kwietnia 2023 roku.

Na świecie istnieją inne firmy o nazwie Niterra. Czy są one w jakiś sposób powiązane z NGK Spark Plug?
Na świecie istnieje kilka innych lokalnych firm, które nazywają się Niterra. Działają one jednak w zupełnie innych branżach, głównie w obszarach niszowych, które nie są powiązane z tą firmą ani nie konkurują z nią.

Co oznacza nazwa Niterra?
Niterra to wymyślone słowo, które łączy łacińskie słowa „niteo” oznaczające „błyszczeć” i „terra”, czyli ziemia. Wyraża ono pragnienie Grupy NGK, aby być firmą, która nie tylko przyczynia się do tworzenia zrównoważonego społeczeństwa, ale także sprawia, że ziemia błyszczy. Jest to cel sformułowany w wizji firmy na 2040 rok: „Więcej niż ceramika, przekraczając granice wyobraźni”.

Dlaczego logo wygląda w ten sposób?
Zdecydowaliśmy się na użycie samego logotypu, czyli rodzaju logo, które zawiera tylko nazwę firmy – bez symboli, firmowych maskotek czy emblematów.
Żółty kolor będący kropką nad „i” symbolizuje wizerunek płonącej świecy, a to dlatego, że w nowej nazwie Niterra zawiera się idea rozświetlania świata. Jako podstawowy kolor wybrano petrol green, ponieważ tworzy on wrażenie Ziemi widzianej z kosmosu. Oba kolory symbolizują znaczenie nazwy Niterra: ziemia i blask.

Jakie są wizja i misja Niterry?
Wizją i misją jest rozszerzenie działalności firmy poza obszar ceramiki, w którym jest ona aktualnie światowym ekspertem i liderem. Chcemy sprostać stojącym przed światem wyzwaniom i przyczynić się do budowania lepszego społeczeństwa.

Gdzie Niterra chce być za 20 lat?
W ciągu 20 lat Niterra chce wprowadzić radykalne zmiany wykraczające poza obecną ścieżkę, aby stać się firmą, która odgrywa wiodącą rolę w tworzeniu prawdziwie zrównoważonego społeczeństwa. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez wykorzystanie jej kluczowych kompetencji w takich obszarach, jak technologia materiałów ceramicznych, technologia czujników, globalny system produkcji/sprzedaży itp., oraz osiągnięcie rozwoju firmy w czterech następujących obszarach biznesowych: mobilność, medycyna, środowisko i energia oraz komunikacja.

Czy modyfikacja nazwy pociągnie za sobą dalsze zmiany (przejęcia, rozszerzenie działalności itp.)?
Celem Niterry jest rozwój biznesowy w czterech obszarach, o których już wspominałem. Poprzez inicjatywy, takie jak fundusz Corporate Venture Capital Fund (CVC), firma inwestuje kapitał w dobrze rokujące przedsięwzięcia, takie jak start-upy, w których dostrzega potencjał.

Co się stanie z obecnymi nazwami oraz logo marek NGK i NTK?
Nazwy i logo marek NGK czy NTK będą nadal stosowane w branży motoryzacyjnej w oddziałach specjalizujących się w technologii zap łonu i elektroniki samochodowej.

A zatem mechanicy nie muszą obawiać się, że wkrótce nie znajdą na półkach ulubionych produktów, takich jak świece zapłonowe i żarowe z logo NGK i NTK?
Oczywiście, że nie. Wręcz przeciwnie – na półkach będą pojawiały się nowe produkty, zwłaszcza pod marką NTK.

Co się stanie z logo używanym w sportach motorowych?
Logo sportów motorowych nie ulegnie zmianie, aby utrzymać wysoką rozpoznawalność marki. Można go dalej wykorzystywać w sportach motorowych/sponsoringu.

Czy dane firmy pozostaną takie same (numer rejestru handlowego, warunki korzystania, informacje bankowe itp.)? Czy dla dystrybutorów będących Państwa klientami modyfikacja nazwy niesie jakieś radykalne zmiany?
W przypadku spółki GmbH wszystkie warunki ogólne, warunki sprzedaży i dostaw, umowy oraz wszystkie powiązane prawa i obowiązki firmy pozostaną niezmienione. Bez zmian pozostanie również numer rejestru handlowego, NIP/numer identyfikacyjny VAT, numer DUNS oraz dane rachunku bankowego.
Niterra EMEA GmbH jako następca prawny NGK Spark Plug Europe GmbH automatycznie przejmie wszelkie sprawy prawne. Wynika to z faktu, że przyszłe umowy muszą zawierać nową nazwę firmy. Będą to jedyne zmiany dla naszych klientów.

Co dokładnie zmieni się w zakresie produktów, asortymentu, opakowań itp.?
Nie będzie żadnych zmian w zakresie produktów i asortymentu. Szata graficzna opakowań wraz z komunikacją marki pozostaną takie same, zostanie zmodyfikowany jedynie adres.

Co z obecnością firmy w internecie, czy w tym przypadku planowane są zmiany?
1 kwietnia 2023 roku zostanie zmienione logo firmy na stronie EMEA www.ngkntk.com, pojawią się też odpowiednio dostosowane kody kolorów.
Komunikacja w mediach społecznościowych jest kierowana do konkretnych grup odbiorców i uwzględnia różne perspektywy. Dlatego zmiany w poszczególnych kanałach komunikacji również będą różne i będą wyglądały następująco:
LinkedIn: Strona firmy zmieni nazwę na „Niterra EMEA GmbH”. Nowe logo zostanie ustawione jako zdjęcie profilowe.
YouTube: Nazwa firmowego kanału zostanie zmieniona na „Ni­terra EMEA GmbH”. Nowe logo zostanie ustawione jako zdjęcie profilowe.
Facebook i Instagram: W tych przypadakch strony firmy nie zostaną zmienione na Niterra – pojawi się tylko nowe logo zgod­nie z komunikacją marki NGK & NTK. Zo­staną jednak zmodyfikowane informacje profilowe. 
Jedyną zmianą na platformach TekniWiki & Fanshop będzie logo firmy i ewentualnie modyfikacje kolorów.

Dziękujemy za rozmowę.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony