Nie działa wentylator chłodzenia baterii trakcyjnej lub wentylator zapewnia zbyt niską wydajność chłodzenia? Przyczyną może być przegrzewanie pakietu baterii wysokonapięciowych. W sterowniku wentylatora chłodzącego baterię zapamiętane kody usterek - P0A82 lub P0A84.
Przyczyna
Najczęstszą przyczyną tego problemu jest zablokowanie wentylatora pyłem i zanieczyszczeniami przedostającymi się przez zlokalizowany po prawej stronie tylnego siedzenia dolot powietrza z wnętrza pojazdu.
Wymienione wyżej modele Toyoty Prius nie posiadają w standardzie zamontowanego filtra powietrza dolotowego do baterii wysokiego napięcia. Sam wentylator pełni funkcję filtra. Wentylator jest zlokalizowany na dolocie powietrza do baterii i wraz z upływem czasu gromadzi cząsteczki zanieczyszczeń (Zdjęcie 1).
Rozwiązanie
Sprawdzić pod kątem nadmiernego zanieczyszczenia wentylator chłodzący baterię. Zdemontować wykładzinę podłogi bagażnika oraz panel osłaniający prawą stronę. Pozwala to uzyskać dostęp do modułu wentylatora, który należy zdemontować z pojazdu i poddać kontroli.
Przy pomocy odkurzacza i sprężonego powietrza usunąć brud i zanieczyszczenia zgromadzone na łopatkach wentylatora chłodzącego baterię hybrydową, sterowniku oraz przewodach rozprowadzających powietrze chłodzącego baterię hybrydową. Zamontować ponownie zespół wentylatora chłodzącego baterię hybrydową, a następnie sprawdzić poprawność jego działania.
Procedurę tą należy powtarzać co 15.000 km - jeżeli na tylnym siedzeniu często przewożeni są pasażerowie (taxi) lub zwierzęta takie jak koty i psy.
źródło: febi bilstein
Komentarze (0)