Części i regeneracja

Wydarzenia

ponad rok temu  24.05.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Nie ma polskich samochodów...ale są części
Strona 2 z 2

W przypadku Lumagu również nie obyło się bez wielkich inwestycji. 

 - Największą dotychczasową inwestycją w historii firmy była budowa nowoczesnego zakładu produkcyjnego, który działa od września 2013 r. w podpoznańskim Budzyniu. Koszt tej inwestycji wyniósł ok. 70 milionów złotych, ale na tym nie zamierzamy poprzestawać. Tylko w tym roku zainwestujemy kolejne 34,5 mln zł w rozwój nowych technologii. Z tej kwoty 17,5 mln zł przeznaczymy na zakup szwajcarskiej linii Feintool, do precyzyjnego wykrawania blach nośnych oraz szerokiej gamy komponentów do motoryzacji i innych branż, w których wykorzystuje się bardzo precyzyjnie wykonane elementy metalowe. Warto nadmienić, iż w ubiegłym roku zainwestowaliśmy 14 mln zł w ultranowoczesną linię marki Bruderer do produkcji nakładek antypiskowych, tzw. shimów. Ostatnie 2 inwestycje wpisują się w strategię firmy  dotyczącą rozszerzenia działalności o produkcję akcesoriów. Tym samym dzięki tym inwestycjom nasza spółka stanie się dostawcą kompletnym –mówi Radosław Sypniewski kierownik działu sprzedaży Lumag. Sp. z o.o.

Pozostała część tegorocznych wydatków inwestycyjnych związana jest m.in. z badaniami, ponieważ Lumag chce bazować na własnych projektach i rozwiązaniach technologicznych.

W dzisiejszych czasach, gdy ze wszystkich stron jesteśmy atakowani reklamami, nie wystarczy mieć dobry produkt, aby sam obronił się na rynku. Pod względem reklamowym polskie firmy nie mają łatwego zadania, ponieważ muszą konkurować z wielkimi markami dysponującymi dużymi budżetami marketingowymi. Mimo to polscy producenci nie składają na tym polu broni, czego przykładem może być ponownie Lumag. Producent ten kładzie duży nacisk na budowanie swojej marki klocków hamulcowych Breck. W ostatnim czasie firma realizowała między innymi kampanię reklamową w telewizji.

Takich firm jak Lumag, WUZETEM, TOMEX A.J.C. Tomczyk czy Asmet jest więcej. W samym Stowarzyszeniu Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnym (SDCM) jedna trzecia członków-producentów to firmy z rodzimym kapitałem, które doskonale potrafią odnajdować się na wymagającym rynku, podkreślił Marcin Narewski koordynator Sekcji Polskich Producentów SDCM.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ labek 1 ponad rok temu Polskie części zasługują nauwagę bo jakościowo wymiatają. U mnie w aucie założyli mi dosyć dawno klocki i tarcze z delfi i na prawdę długo wytrzymują. Gościu mówił żeby sie strzec najtańszej chińszczyzny bo to wiecej szkody nisz pożytku i tu sie z nim zgodze. Z resztą jestem za tym żeby wspierać polski przemysł
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony