W naszym warsztacie znajduje się Citroën DS4 z 2012 roku, w którym występuje problem z sekwencyjną przekładnią ręczną – wybrane biegi nie włączają się. Sporadycznie nie działa również rozrusznik. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Oto odpowiedź w tym przypadku:
Tak, mieliśmy już do czynienia z opisanymi symptomami, a ich przyczyną jest słabe połączenie z masą obudowy skrzyni biegów i uszkodzony z powodu korozji punkt masy podwozia. Wymontuj akumulator i wspornik akumulatora. Zidentyfikuj i sprawdź stan punktu masy podwozia obok akumulatora (rys. 1.1). Sprawdzić przewód i punkt masy. Oczyść punkt masy podwozia. Oczyść lub dokręć punkt masy akumulatora na obudowie przekładni. Ponownie zamontuj akumulator i wspornik akumulatora. Powinno to zaradzić usterkom..
Komentarze (0)