Po wymianie oleju i filtra niedostateczne smarowanie silnika i zapalona kontrolka ostrzegawcza? W momencie demontażu starego filtra oleju uwolniony zostaje zamontowany w obudowie poliamidowy zawór czopowy. Gdy zawór przesuwa się do góry, otwiera kanał umożliwiający spłynięcie oleju z obudowy do miski olejowej. Montaż nowego filtra powoduje dociśnięcie sprężyny i zamyka kanał odpływowy, co zapewnia przepływ oleju przez filtr podczas pracy silnika.
Problemy mogą się pojawić w przypadku zablokowania zaworu w dolnym położeniu po zdemontowaniu starego filtra, co najczęściej objawia się obecnością starego oleju w obudowie. Sprężyna pozostaje dociśnięta i w każdym momencie może spowodować wysunięcie („wyskoczenie“) zaworu. Montaż nowego filtra bez zaworu powoduje po uruchomieniu silnika bezpośrednie spływanie oleju do miski olejowej. W rezultacie silnik nie osiąga wystarczającego ciśnienia oleju, o czym informuje zapalona kontrolka na desce rozdzielczej.
Rozwiązanie
Przed zamontowaniem nowego filtra oleju należy w obudowie właściwie zamocować poliamidowy zawór czopowy. Jeżeli zawór „wyskoczył“ pod naciskiem sprężyny, należy go odszukać, oczyścić, posmarować uszczelniające o-ringi, a następnie wsunąć w obudowę. Ewentualnie przed montażem nowego filtra oleju można użyć nowego zaworu (nr OE 06J 115 679 E).
Dotyczy różnych modeli Volkswagena, Audi, Seata i Skody
źródło: febi bilstein
Komentarze (0)