To rozwiązanie dostępne już na rynku wtórnym. Nowe rozwiązania zastosowane w H18 i H19 pozwoliły na opracowanie krótszych żarników i baniek żarówek halogenowych. Przekłada się na to możliwość zaprojektowania reflektorów o mniejszej średnicy.
Pomimo licznych innowacji we współczesnych samochodach wciąż dominują reflektory z żarówkami halogenowymi. Czy to zmieni się w najbliższej przyszłości. Przedsitawiciele Lumileds, producenta oświetlenia samochodowego marki Philips, są zdania, że nie.
- Stan ten będzie utrzymywał się jeszcze przez wiele lat, głównie ze względu na niskie koszty produkcji, zakupu i eksploatacji. Z drugiej strony, wpływa to na pracę producentów pojazdów, bo sama konstrukcja żarówki halogenowej istotnie ogranicza projektantów chcących stworzyć reflektory nawiązujące do nowoczesnych linii nadwozia. Szczególnie dotyczy to samochodów osobowych z segmentu A, B i C - przekonują.
Nowe typy halogenów już na rynku wtórnym
Dla projektantów samochodów bryła nadwozia to niezwykle istotny element, a żeby posłużyć się obrazową przenośnią - reflektory w aucie to jego „oczy”. Nadają one indywidualny wygląd naszym czterem kółkom. Jednocześnie muszą zagwarantować maksymalny poziom bezpieczeństwa na drodze.
Nowe rozwiązania zastosowane w H18 i H19 pozwoliły na opracowanie krótszych żarników i baniek żarówek halogenowych. Przekłada się na to możliwość zaprojektowania reflektorów o mniejszej średnicy, lepszej optyce czy bardziej kompaktowej budowie - mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland. - Oczywiście wymagało to zachowania dotychczasowych parametrów świetlnych, które zostały nawet poprawione. Więcej światła na drodze pozwala kierowcy szybciej i lepiej ocenić sytuację, wydłużając tym samym czas potrzebny na podjęcie odpowiedniej reakcji.
Parametry żarówek halogenowych H4 i H7 nie zapewniają takiej jakości światła, jak bardziej zaawansowane źródła: lampy ksenonowe, diody LED czy reflektory laserowe.
- Odpowiedzią na te wyzwania są nowe żarówki halogenowe marki Philips. Typ H18 jest odpowiednikiem H7 , zaś H19 to H4. Nie jest to jednak równoznaczne z możliwością ich zastosowania we wszystkich konstrukcjach tradycyjnych reflektorów - podkreślają przedstawiciele Lumileds.
Żarówki halogenowe Philips H18 i H19 nie są nowością w branży motoryzacyjnej
Od dwóch lat wykorzystywane są już przy pierwszym montażu między innymi w Fordzie EcoSport i Kia Soul czy Hyundaiu HB20 produkowanym na rynki Ameryki Łacińskiej. Teraz obie żarówki trafiły na aftermarket i są dostępne również na polskim rynku.
Na początek H18 (12V 65W) i H19 (12V 60/55W) uzupełniły gamę żarówek Philips LongLife EcoVision (H1, H3, H4, H7 i H11). Charakteryzują się one długą żywotnością, która w przypadku pierwszej nowości wynosi do 1100 godzin, zaś drugiej do 1500 godzin ciągłego świecenia. Zapewniają też wydajny strumień świetlny o wartości 1700 i 1750 lm.
Komentarze (0)