Części i regeneracja

Części i regeneracja

14 dni temu  07.04.2021, ~ Administrator   

Nietypowe usterki, problemy z diagnostyką. Kilka warsztatowych historii

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Volvo C30
Świeci się lampka ostrzegawcza ABS
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem usterki w samochodzie marki Volvo C30 z 2011 roku. Pojazd trafił do warsztatu ze świecącą się lampką ostrzegawczą ABS oraz kilkoma kodami usterek związanymi z czujnikiem obrotów koła ABS zapisanymi w pamięci usterek komputera sterującego tego systemu. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Czy inni właściciele C30 zgłaszali taki problem?
Odpowiedź: Tak, w kilku modelach C30 wyprodukowanych w latach 2010-2013 spotkaliśmy się z wieloma kodami usterek związanymi z ABS-em (0011, 0012, 0021, 0022, C0030, C0031, C0033, C0034). Przyczyną ich występowania są częściowo przesunięte piasta i łożysko koła przedniego, które muszą być prawidłowo zamontowane. Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu usterki, należy zastosować uchwyt mocujący łożyska przedniego koła, dostępny w dziale części Volvo. Zamontuj uchwyt mocujący łożyska koła na piaście przedniego koła (rys. 1.1).Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu. Usuń kody usterek. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Audi A3 sedan
Odgłos pisku z przedziału silnikowego na biegu jałowym po uruchomieniu zimnego silnika
Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki Audi A3 z 2015 roku z silnikiem wysokoprężnym 2,0 i skarży się na występowanie odgłosu pisku dochodzącego z przedziału silnikowego podczas pracy silnika na biegu jałowym. Słyszeliśmy go podczas uruchamiania zimnego silnika, ale już w warsztacie mamy problem z określeniem przyczyny. Czy wiecie, co może być powodem występowania takiego odgłosu?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy już o tym problemie, który dotyczy modeli A3 z lat 2013-2018 z kodami silnika CRLB/CRLC. Przyczyną usterki jest wadliwa konstrukcja rolki napinającej paska zębatego, co wpływa negatywnie na zużywanie się paska zębatego i powoduje powstawanie pisku. Sprawdź napinacz paska zębatego (rys. 2.1). Jeżeli jest to napinacz paska zębatego marki innej niż Litens, zamontuj nowy. Zaleca się, by przy wymianie napinacza paska zębatego wymienić także sam pasek. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Chrysler 300C
Rozrusznik obraca silnikiem, jednak silnik nie uruchamia się
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem problemu z uruchamianiem w samochodzie marki Chrysler 300C z 2011 roku. Rozrusznik obraca silnikiem, jednak ten nie uruchamia się lub gaśnie bezpośrednio po uruchomieniu. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układów paliwa i powietrza, sprawdziliśmy, czy zostały zapisane kody usterek, w pamięci usterek zapisano kod B1A80. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Znana jest nam usterka, która dotyczy modeli Chrysler 300C wyprodukowanych pomiędzy 7.07.2011 r. a 21.03.2012 r. z elektryczną blokadą kierownicy. Jej przyczyną jest niewłaściwie ustawiona elektryczna blokada kierownicy, co sprawia, że nie włącza się prawidłowo. Odłącz przewód masy akumulatora. Wymontuj zespół kolumny kierownicy, upewniając się, że kierownica pozostaje w położeniu centralnym. Sprawdź, czy elektryczna blokada kierownicy jest prawidłowo umieszczona. Jeśli nie jest, poluzuj nakrętkę mocującą, ponownie ustaw elektryczną blokadę kierownicy i dokręć nakrętkę mocującą momentem 20 NM (rys. 3.1). Zamontuj zespół kolumny kierownicy. Podłącz przewód masy akumulatora. Usuń kod usterki i sprawdź działanie elektrycznej blokady kierownicy, aby upewnić się, czy usterka została naprawiona.

Citroën DS3
Silnik gaśnie i ma niską moc
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Citroën DS3 z 2013 roku, w którym występują problemy podczas jazdy. W pojeździe pojawia się problem z niską mocą silnika, a liczba obrotów silnika nie wzrasta powyżej 1500 na min. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układów paliwa i powietrza, ale nie udało nam się znaleźć przyczyny usterki. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Znana jest nam usterka, która występuje w modelach DS3 z kodem silnika EP6CDT (5FV). Prawdopodobną jej przyczyną są uszkodzone zęby koła impulsowego czujnika kąta wychylenia wału korbowego. Sprawdź zęby koła impulsowego czujnika kąta wychylenia wału korbowego pod kątem uszkodzeń i ponownie ustaw zęby, jeśli to konieczne. Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterki zostały naprawione.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 13

  • 7
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony