Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  13.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nissens radzi – montaż dmuchawy kabinowej

W najlepszych sieciach hurtowni i sklepów motoryzacyjnych w Polsce dostępne są już dmuchawy kabinowe Nissens. Nowa linia produktowa obejmuje podzespoły do pojazdów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych.

Cechy dmuchaw kabinowych Nissens:

- zaprojektowane i wykonane 100% zgodnie z wymogami OE, normami ISO 7637, ISO 16750, dyrektywą zgodności elektromagnetycznej EMC,
- wysokiej jakości silniki elektryczne,
- wysokiej jakości tworzywa sztuczne (m.in. brak plastiku z recyklingu),
- wysokiej jakości szczotki silnikowe (zdolność przenoszenia dużych obciążeń prądowych),
- jednostki sterujące o jakości OE,
- niska emisja szumów (wirniki wyważone),
- dodatkowe wtyczki w komplecie (wybrane referencje),
- książeczka instalacji i gwarancji w formie drukowanej w kartonie z produktem,
- dokładny i czytelny katalog online ze zdjęciami 360°, filmy instruktażowe montażu w katalogu online,
- solidne pakowanie – zabezpieczenie w transporcie i składowaniu.

Porady Nissens w zakresie montażu dmuchaw kabinowych

- Należy ostrożnie przenosić oraz trzymać dmuchawę podczas montażu. Szczególnie wirnik dmuchawy jest elementem delikatnym – łatwo jest go uszkodzić lub pozbawić wyważenia. Uszkodzony lub niewyważony wirnik będzie powodował głośną pracę dmuchawy, wibracje, a w skrajnym przypadku – awarię dmuchawy.

- Należy upewnić się przed montażem, że w dmuchawie nie pozostała torebka ze środkiem higroskopijnym wkładanym do pudełka z dmuchawą.

- Należy sprawdzić stan filtra przeciwpyłkowego (jeżeli występuje). W przypadku znacznego zabrudzenia należy wymienić filtr na nowy. Zapchany filtr kabinowy uniemożliwia prawidłowy przepływ powietrza przez dmuchawę oraz system nawiewów, utrudnia warunki pracy dmuchawy, zwiększa jej zużycie oraz skraca trwałość. Należy usunąć pył, brud, liście oraz wszelkie inne zanieczyszczenia z przedziału dmuchawy i kanałów nawiewów.

- Należy upewnić się, że wymieniane części elektryczne są zgodne z instalacją elektryczną auta oraz sprawdzić, czy instalacja działa prawidłowo, zgodnie z wytycznymi producenta auta. Należy sprawdzić bezpieczniki, w tym bezpiecznik dmuchawy oraz wymienić na prawidłowy nowy, jeżeli jest spalony. Należy sprawdzić stan wtyczki (złącza) dmuchawy. Jeżeli wtyczka jest nadtopiona, uszkodzona lub styki są skorodowane, należy ją wymienić na nową. Należy także sprawdzić stan opornicy dmuchawy znajdującej się w samochodzie (jeżeli występuje), a jeżeli nie działa, wymienić ją na nową. Nissens sugeruje także, aby przed wymianą dmuchawy sprawdzić działanie klap sterujących przepływem powietrza w układzie nawiewów, a jeżeli są uszkodzone – naprawić je lub wymienić ich napęd, w przypadku klap nastawianych silniczkami elektrycznymi, gdyż mają one wpływ na prawidłowe sterowanie przepływem w układzie nawiewów. Jeżeli to konieczne, należy zresetować układy elektroniczne auta.

- Jeżeli układ klimatyzacji jest odgrzybiany lub oczyszczany środkami płynnymi lub w aerozolach, należy uważać, aby nie zalać dmuchawy, gdyż może to spowodować jej awarię.

- Podczas montażu dmuchawy należy ostrożnie dokręcać śruby mocujące, aby nie uszkodzić plastikowych elementów dmuchawy, a jednocześnie aby dmuchawa nie poluzowała się podczas pracy.

 

Przestrzegając kilku zasad, można uniknąć awarii dmuchawy i wydłużyć okres jej eksploatacji:

- należy pamiętać o wymianie filtra kabinowego. W warunkach silnego zapylenia może być konieczne skrócenie czasu pomiędzy wymianami filtra kabinowego;

- nie należy dopuszczać do zawilgocenia dmuchawy – nieprawidłowe mycie natryskowe może prowadzić do dostania się wody do przedziału i silnika dmuchawy;

- należy unikać stosowania środków czyszczących oraz odkażających bezpośrednio na dmuchawę;

- usterki układu elektrycznego pojazdu mogą mieć wpływ na żywotność dmuchawy, dlatego zaleca się niezwłoczne usunięcie ew. awarii układu elektrycznego auta.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony