Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  25.09.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowa generacja pomp płynu chłodzącego Ruville

Firma Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje pod marką Ruville zarówno zestawy z pompą płynu chłodzącego, jak i pojedyncze pompy do prawie wszystkich najpopularniejszych europejskich i azjatyckich marek samochodów osobowych.

Dzięki zastosowaniu bardziej wytrzymałych i odpornych na zużycie materiałów dla najistotniejszych elementów, takich jak uszczelnienie ślizgowe, wyeliminowany został problem nieszczelności – nawet przy wysokich temperaturach. Dodatkowo specjaliści działu Aftermarket zoptymalizowali budowę pomp płynu chłodzącego Ruville. Niezależnie, czy chodzi o wirnik, czy obudowę – rozmiary oraz kształty wszystkich elementów zostały zaprojektowane tak, aby dostosować je do potrzeb poszczególnych silników.

Faktem jest, że ponad 75% wszystkich awarii pomp płynu chłodzącego spowodowanych jest uszkodzeniem uszczelki. Dlatego tak ważny jest właściwy dobór materiałów dla obu pierścieni mechanicznego uszczelnienia ślizgowego. Pierścień rotujący pompy płynu chłodzącego Ruville wykonany jest z węgliku krzemu – materiału o twardości zbliżonej do diamentu i wyjątkowo odpornego na zmiany temperatury. Węglik krzemu jest znacznie lepszym materiałem w porównaniu do tlenku aluminium, który jest wykorzystywany do produkcji wielu pierścieni rotujących. Nieruchomy pierścień wykonany jest z miększego materiału, jakim jest włókno węglowe. Podczas pracy obu tych materiałów pierścień nieruchomy dopasowuje się do pierścienia ruchomego i w ten sposób zapobiega dostaniu się wody do łożyska.

Wszystkie elementy najnowszej generacji pomp płynu chłodzącego Ruville zostały tak zaprojektowane pod kątem rozmiaru oraz kształtu, aby zagwarantować jak najlepszą wydajność. Dzięki nowemu projektowi wirnik i obudowa zapewniają optymalne przepływy. Dodatkowo położenie oraz wymiary systemu odprowadzenia cieczy zostały stworzone w taki sposób, aby szybko i całkowicie odprowadzać drobne wycieki i nie dopuścić do przedostania się chłodziwa do łożyska. Dzięki temu nie dochodzi do uszkodzenia łożyska.

- Na co dzień pompy płynu chłodzącego wykonują wręcz herkulesową pracę – podkreśla Maik Evers, kierownik działu Program Management Ruville, Schaeffler Automotive Aftermarket. - W wyniku niedokładnego wypłukania obiegu cieczy chłodzącej podczas naprawy w systemie często znajdują się zanieczyszczenia. Oznacza to, że nowa pompa od początku pracuje w ciężkich warunkach. Wynikiem tego może być szybsze zużycie i tym samym awaria pompy, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń, takich jak przegrzanie silnika, uszkodzenie paska zębatego, a także całkowitej awarii silnika. Dlatego tak ważne dla właścicieli samochodów jest, aby wszystkie elementy były wykonane z najwyższej jakości materiałów i optymalnie ze sobą współpracowały. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zagwarantować niezawodność naszych produktów.

Aby uniknąć dodatkowych uszkodzeń i kosztów, Schaeffler Automotive Aftermarket zaleca podczas każdej wymiany paska zębatego wymianę wszystkich elementów współpracujących. Doskonałym rozwiązaniem w przypadku układu paska osprzętu ze zintegrowaną pompą płynu chłodzącego jest zestaw Ruville KIT z pompą płynu chłodzącego. W skład zestawu oprócz pompy wchodzą rolki napinające i prowadzące, pasek zębaty oraz wszystkie śruby, nakrętki oraz uszczelki niezbędne do przeprowadzenia profesjonalnej naprawy.

Schaeffler Automotive Aftermarket ma w swojej ofercie ponad 250 zestawów Ruville KIT z pompą płynu chłodzącego. W skład dwunastu zestawów wchodzi również termostat.

Więcej na: www.ruville.de

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony