Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  22.06.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Nowa linia klocków Fomar Friction

Standardowy klocek hamulcowy wykonany jest z metalowej nośnej płytki, naprasowanego materiału ciernego, blaszki tłumiącej drgania oraz akcesoriów. Materiał cierny, z którego wykonana jest okładzina, stanowi mieszankę wielu komponentów, z których każdy ma wpływ na parametry funkcjonalne klocka, m.in. skuteczność hamowania, żywotność, właściwości fizyczne i mechaniczne odpowiadające za komfort hamowania oraz zdolność do odprowadzania ciepła. Do produkcji okładzin ciernych dla nowej linii produktów zastosowano lepsze komponenty, co pozwoliło znacznie poprawić ww. parametry eksploatacyjne klocków.

Wyzwaniem dla producentów elementów układu hamulcowego jest wytłumienie drgań, które powstają w czasie tarcia klocków o tarcze hamulcowe, a które mogą być źródłem nieprzyjemnych dla ucha dźwięków, często określanych jako „piszczenie” hamulców. W nowej linii produktowej Fomar Friction wprowadzono zmiany, które mają na celu eliminację tego zjawiska. Osiągnięto to poprzez montaż na metalowej płytce nośnej klocka tzw. shimsów, które mają postać płytki wykonanej z cienkiej blachy pokrytej gumą.

Równocześnie z wprowadzeniem usprawnień technologicznych, rozrosła się oferta produktów marki Fomar. Do sprzedaży trafiły m.in. klocki do wymagającego segmentu pojazdów klasy SUV oraz pojazdów dostawczych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony