Przez wzmocnienie elementów tocznych, nawet pod wpływem działania smarów o niskiej lepkości, łożyska EBR nie są narażone na łuszczenie się (tzw. Surface Flaking) lub pękanie powierzchni. Wzmocnienie uzyskano dzięki warstwie drobnych i twardych cząstek azotku krzemu w połączeniu ze specjalną technologią węgloazotowania w obróbce cieplnej.
Zdaniem producenta, w ten sposób, nowe łożyska w wersji tradycyjnej, są co najmniej dwa do trzech razy trwalsze. Natomiast w połączeniu obróbką cieplną pierścieni, trwałość ta jest dziesięć razy większa w porównaniu z konwencjonalnymi łożyskami.
Nowa technologia NSK pozwala jednocześnie na zastosowanie mniejszych łożysk przy zachowaniu doskonałej jakości. To skutkuje redukcją wagi nawet o 50 procent, w konsekwencji prowadzi do redukcji momentu tarcia o 12 procent. Nowe łożyska są więc idealną odpowiedzią NSK na obecny wzrost popytu na lekkie kompaktowe, no i trwałe, przekładnie samochodowe.
Więcej informacji na: www.nskeurope.de oraz www.nskeurope.pl
Komentarze (0)