Firma OSRAM sukcesywnie realizuje swoje założenia dotyczące zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Jednym z kolejnych kroków na tej drodze jest wprowadzenie ekologicznych opakowań swoich produktów – firma całkowicie zrezygnowała z tworzyw sztucznych na rzecz papieru.
Jako światowy lider rynku oświetlenia samochodowego, firma OSRAM od lat przywiązuje ogromną wagę do działań zrównoważonego biznesu i wywierania pozytywnego wpływu na środowisko. Dla przedsiębiorstwa przemysłowego ochrona klimatu i przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym są bowiem najważniejszymi priorytetami. Dlatego do 2030 r. firma OSRAM, zgodnie z tzw. Porozumieniem Paryskim, chce osiągnąć neutralność węglową własnej działalności kierując się strategią „unikaj, redukuj, kompensuj”. Dzięki zmianie opakowań OSRAM zredukuje ilość plastiku wprowadzaną do środowiska o około 225 ton rocznie, a emisję CO2 o 75-80%.
Od teraz wszystkie źródła światła marki OSRAM będą dostępne wyłącznie w papierowych, ekologicznych i nadających się w pełni do recyklingu opakowaniach. Dotyczy to zarówno produktów w blistrach, jak i popularnych duoboxach (pudełkach z tworzywa sztucznego). W przypadku tych pierwszych udało się zachować ten sam rozmiar blistra, a źródła światła są mocowane do tylnej części opakowania. Dotychczasowe duoboxy to od teraz składane, kartonowe, wiszące pudełka. Produkt jest chroniony i utrzymywany na miejscu przez specjalną wkładkę, także wykonaną z kartonu – tym samym zrezygnowano z wewnętrznych wkładek z tworzywa sztucznego.
Co bardzo ważne, nowe materiały opakowań nie spowodują większego ryzyka uszkodzenia żarówek czy lamp. Pudełka zostały zaprojektowane tak, aby jak najbardziej chronić produkt przed przypadkowym zniszczeniem. Podobnie jest w przypadku ochrony przed kradzieżą – nowe pudełka są tak samo zabezpieczone jak dotychczasowe wersje.
To, co nie ulegnie zmianie to dotychczasowa najwyższa jakość produktów OSRAM oraz wprowadzona w 2016 roku szata graficzna, która pozwala na intuicyjne, oparte na kolorach opakowania produktów, przyporządkowanie ich do preferencji zakupowych klienta, jego stylu jazdy i potrzeb związanych z oświetleniem.
ORIGINAL
Jaskrawy pomarańczowy kolor na białym tle to bezpośrednie powiązanie z kolorystyką charakterystyczną dla marki OSRAM. Znajdziemy tu żarówki halogenowe, pomocnicze i lampy ksenonowe ORIGINAL, dokładnie takie same jak te stosowane na pierwszym montażu w ponad połowie pojazdów na całym świecie.
COMFORT
Nasycona zieleń charakteryzuje ekonomiczne, ale przy tym niezwykle trwałe, nowoczesne i ekologiczne rozwiązania. Przykładem są żarówki halogenowe i lampy ksenonowe ULTRA LIFE – objęte odpowiednio 4- i 10-letnią gwarancją. To linia kierowana przede wszystkim do kierowców posiadających auta, w których wymiana żarówki jest skomplikowana.
DESIGN
Chłodny błękit to w gamie produktów OSRAM kreatywność, niepowtarzalność i indywidualizm. Linia COOL BLUE INTENSE oferuje niebieskawobiałe światło o maksymalnej dopuszczalnej przez przepisy temperaturze barwowej 5000 K w przypadku źródeł halogenowych i 6200 K w przypadku lamp ksenonowych.
PERFORMANCE
Ciemna, intensywna czerwień oznacza perfekcję i najwyższą jakość OSRAM. To siła, maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Oferowana jest tu cała seria źródeł światła rodziny NIGHT BREAKER o doskonałych parametrach świetlnych.
INNOVATION
Neutralna, elegancka czerń i srebro podkreślają innowacyjność i nowoczesność. W takich opakowaniach znajdziemy m.in. retrofity LEDriving HL EASY oraz BRIGHT.
źródło: OSRAM
Komentarze (0)