Odwiedzający stoisko NGK będą mogli przyjrzeć się nowemu modelowi świecy zapłonowej, która w miejscu dotychczasowej końcówki SAE ma zakończenie o całkowicie nowym kształcie. Cewka zapłonowa i przewody zapłonowe nawiązują kontakt za pomocą sprężyny włożonej do końcówki, zapewniając niezawodne połączenie wysokonapięciowe.
Wzór ten będzie szczególnie przydatny w silnikach małolitrażowych, które pracują na wysokich obrotach i przy wyższym ciśnieniu zapłonu, dlatego wymagają wyższego napięcia zapłonowego. Aby zagwarantować skuteczną transmisję wysokiego napięcia do elektrody świecy zapłonowej, opór zapłonu na wysokonapięciowej stronie świecy powinien być zoptymalizowany.
Ten wymóg jest spełniony właśnie przez nową końcówkę, której wysokość stanowi zaledwie trzecią część dotychczasowej końcówki SAE. Uzyskana w ten sposób przestrzeń została wykorzystana do wydłużenia izolatora ceramicznego o kilka milimetrów, co w rezultacie pozwoliło na zredukowanie ryzyka przepływu ładunku elektrycznego po izolatorze świecy.
Nowy kształt końcówki ma jeszcze dodatkowe zalety: sprężyna połączona z końcówką świecy jest ekranowana, co pozwala uniknąć zwarć na świecy i cewce zapłonowej.
Według danych z firmy NGK Spark Plug Europe, pierwsze świece zapłonowe z nową końcówką zostaną zainstalowane w kilku modelach samochodów wiodących producentów europejskich już pod koniec tego roku.
Oprócz nowego modelu świecy zapłonowej firma NGK może się także pochwalić osiągnięciami w zakresie świec żarowych, dzięki którym znacznie zwiększyła swój udział w rynku wyposażenia oryginalnego w ostatnich kilku latach. Na targach IAA NGK zaprezentuje najbardziej spektakularną z nich - świecę żarową NHTC (New Ceramic High Temperature), która jest dostarczana na wyposażenie oryginalne do Mercedesa i Mitsubishi, oraz świecę AQGS (Advanced Quick Glow System), produkowaną specjalnie dla Grupy FIAT i Volkswagen.
Stoisko firmy NGK na targach IAA można znaleźć w hali 08 pod numerem F16.
Komentarze (0)