Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  04.03.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wśród głównych zalet układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie w warunkach zimowych, inżynierowie Nexteer Automotive wskazują przede wszystkim fakt, iż układy EPS nie są podatne na wpływ niskiej temperatury. W porównaniu do mniej zaawansowanych technologicznie układów hydraulicznych, nie posiadają one bowiem oleju, który w przypadku bardzo niskich temperatur potrzebuje długiego czasu do uzyskania optymalnych właściwości i dopiero wtedy sprawia, iż układ kierowniczy reaguje stosownie do prędkości samochodu i poleceń wydawanych przez kierowcę.


Kolejną z charakterystyk EPS, istotnych także w warunkach zimowych (gdy np. na ulicach zalegają duże ilości śniegu), jest możliwość skonfigurowania go z systemami podnoszącymi komfort i właściwości jezdne konkretnego modelu, takimi jak np. systemy ostrzegające przed przeszkodami czy utrzymujące samochód w linii jezdni. Ponadto samochody wyposażone w EPS zdecydowanie lepiej redukują siłę wspomagania w zależności od prędkości, co czyni prowadzenie bezpieczniejszym także w zimie.

Zastąpienie systemów sterowanych hydraulicznie systemami EPS, oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, daje również kierowcom wymierne oszczędności. Obniża bowiem spalanie paliwa o ok. osiem procent, zmniejszając zarazem emisję dwutlenku węgla nawet do czterech procent.

- Dzięki tysiącom godzin spędzonych przez naszych specjalistów w centrach inżynieryjnych na całym świecie udało nam się sprawić, by jazda zimą stała się nie tylko bardziej komfortowa, lecz także dużo bezpieczniejsza. Setki testów przeprowadzonych w warunkach zimowych i stworzenie specjalnych programów zmniejszających wpływ niskich temperatur na układy kierownicze pozwoliło nam stworzyć szeroką gamę układów, które zwiększają bezpieczeństwo bez względu na warunki pogodowe, jakie aktualnie panują na drogach

– mówi Ryszard Iskra, szef inżynierów Nexteer Automotive w Polsce.


Nexteer Automotive jest jednym z wiodących producentów układów kierowniczych na świecie, które montowane są we wszystkich klasach samochodów osobowych, od takich modeli jak Fiat 500 czy Citroen DS3 po duże SUV’y czy pick-up’y, jak np. Ford F-150. Analitycy Nexteer Automotive szacują, że do 2020 roku połowa samochodów na świecie wyposażona będzie właśnie w elektryczne układy kierownicze EPS. Połowa z wyprodukowanych dotychczas ok. 13 milionów układów EPS firmy Nexteer Automotive wyprodukowana została w polskich zakładach koncernu, znajdujących się w Gliwicach i Tychach.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony