Wśród głównych zalet układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie w warunkach zimowych, inżynierowie Nexteer Automotive wskazują przede wszystkim fakt, iż układy EPS nie są podatne na wpływ niskiej temperatury. W porównaniu do mniej zaawansowanych technologicznie układów hydraulicznych, nie posiadają one bowiem oleju, który w przypadku bardzo niskich temperatur potrzebuje długiego czasu do uzyskania optymalnych właściwości i dopiero wtedy sprawia, iż układ kierowniczy reaguje stosownie do prędkości samochodu i poleceń wydawanych przez kierowcę.
Kolejną z charakterystyk EPS, istotnych także w warunkach zimowych (gdy np. na ulicach zalegają duże ilości śniegu), jest możliwość skonfigurowania go z systemami podnoszącymi komfort i właściwości jezdne konkretnego modelu, takimi jak np. systemy ostrzegające przed przeszkodami czy utrzymujące samochód w linii jezdni. Ponadto samochody wyposażone w EPS zdecydowanie lepiej redukują siłę wspomagania w zależności od prędkości, co czyni prowadzenie bezpieczniejszym także w zimie.
Zastąpienie systemów sterowanych hydraulicznie systemami EPS, oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, daje również kierowcom wymierne oszczędności. Obniża bowiem spalanie paliwa o ok. osiem procent, zmniejszając zarazem emisję dwutlenku węgla nawet do czterech procent.
- Dzięki tysiącom godzin spędzonych przez naszych specjalistów w centrach inżynieryjnych na całym świecie udało nam się sprawić, by jazda zimą stała się nie tylko bardziej komfortowa, lecz także dużo bezpieczniejsza. Setki testów przeprowadzonych w warunkach zimowych i stworzenie specjalnych programów zmniejszających wpływ niskich temperatur na układy kierownicze pozwoliło nam stworzyć szeroką gamę układów, które zwiększają bezpieczeństwo bez względu na warunki pogodowe, jakie aktualnie panują na drogach
Nexteer Automotive jest jednym z wiodących producentów układów kierowniczych na świecie, które montowane są we wszystkich klasach samochodów osobowych, od takich modeli jak Fiat 500 czy Citroen DS3 po duże SUV’y czy pick-up’y, jak np. Ford F-150. Analitycy Nexteer Automotive szacują, że do 2020 roku połowa samochodów na świecie wyposażona będzie właśnie w elektryczne układy kierownicze EPS. Połowa z wyprodukowanych dotychczas ok. 13 milionów układów EPS firmy Nexteer Automotive wyprodukowana została w polskich zakładach koncernu, znajdujących się w Gliwicach i Tychach.
Komentarze (0)