Oleje silnikowe należą do najczęściej sprzedawanych produktów w warsztatach samochodowych. Podobnie jak w przypadku innych płynów eksploatacyjnych czy części zamiennych, klient serwisu liczy nie tylko na fachowe doradztwo pracownika warsztatu, ale też pomoc w szybkim zakupie zalecanego produktu.
Podobnie jest z akumulatorami, przy czym w tym wypadku sprzedaż i montaż akumulatorów to usługa bardziej sezonowa. Pierwsze przymrozki szybko weryfikują stan baterii w samochodzie. Dlatego późną jesienią bywa trudno o dostępny akumulator o określonych parametrach, w akceptowalnej przez klienta cenie.
Odpowiedzią na potrzeby rynku w tym aspekcie są nowe platformy, do których zapoznania zachęcamy:
W polskiej branży motoryzacyjnej ruszają nowe platformy handlowe, dedykowane dwóm wspomnianym grupom produktów. Co ważne, z obu platform korzystać mogą tylko i wyłącznie firmy branży motoryzacyjnej (weryfikowane m.in. na podstawie PKD). Pozwala to dystrybutorom oferować produkty w cenach przygotowanych dla branżowców, a nie klientów indywidualnych. Więcej, takie rozwiązanie zamyka też dostęp do platformy tworzącej nieuczciwą konkurencję szarej strefie, czyli działającym w garażach niezarejestrowanym warsztatom. Twórcy projektu podkreślają bardzo prostą obsługę.
- Jeśli robiłeś kiedykolwiek z powodzeniem zakupy w sklepie internetowym, będziesz w stanie obsłużyć serwis bez problemu – przekonują.
Wyszukiwanie produktów, za pomocą licznych filtrów, jest rzeczywiście wyjątkowo proste i intuicyjne. Klient ma do dyspozycji różne opcje płatności (online, przelew). Warto wspomnieć o rozbudowanych funkcjonalnościach zakupów internetowych, takich jak historia zakupów, koszyk, rozbudowana wyszukiwarka, opcje porównywania produktów.
Najważniejszym kryterium wyboru przez warsztat sklepu czy hurtowni, w której dokona zakupu, jest oczywiście dostępność. Ceny są często porównywalne, więc schodzą na drugi plan. Mówiąc o dostępności myślimy nie tylko o stanach magazynowych dostawcy, ale też deklarowanym czasie dostawy. Jeżeli dostępność danego produktu jest wysoka, liczy się cena. Kolejne kryterium wyboru to oczywiście doświadczenia związane z dostawcą. Wszystkie te aspekty (dostępność, cena, historia zamówień) są prezentowane na wspomnianych platformach w czytelnej formie. Ceny zawierają już dostawę. Każdy produkt ma jasno określony czas transportu, co pozwoli uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. O tym, jak wiele czasu pozwala zaoszczędzić tabela z informacjami o tym samym produkcie od różnych dostawców, nie trzeba żadnemu praktykowi mówić.
A co platformy oferują sprzedawcom?
Platformy umożliwiają szybką i wygodną sprzedaż nadwyżek magazynowych, oferowanie różnorakich cen, przez co kontrola nad zasobami magazynu jest ułatwiona. Można sprzedawać detalicznie, hurtowo lub w dowolnie konfigurowanych pakietach.
Kluczową korzyścią może być jednak po prostu sprzedaż nadwyżek magazynowych, w szczególności dla warsztatów, które przeszacowały sezonowe zapotrzebowanie klientów, np. na akumulatory.
Komentarze (0)