Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  25.03.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy moduł filtracyjny Sogefi

Firma Sogefi opracowała wymienny moduł filtracyjny oleju napędowego z tworzywa sztucznego, który montowany będzie w pojazdach produkowanych na bazie platformy Renault CMF1.

W module zastosowano opatentowany przez Sogefi system czystej obsługi, który polega na zintegrowaniu elementu filtrującego z nakręcaną pokrywą plastikowego korpusu, co zapewnia łatwiejszy i czystszy montaż. Taka konstrukcja oznacza, że element filtrujący nie musi być dotykany na żadnym etapie montażu. Ogranicza to ryzyko zanieczyszczenia filtra podczas serwisowania, co z kolei mogłoby doprowadzić do uszkodzenia delikatnych komponentów systemu wtrysku paliwa.
Zastosowana technologia Diesel3Tech zapewnia czystość paliwa na poziomie 97,5%, chroniąc jednocześnie system wtrysku paliwa poprzez skuteczne oddzielanie wody. Z innych przydatnych funkcji warto wymienić czujnik poziomu wody oraz grzałkę o mocy 250 W, która gwarantuje niezawodny rozruch nawet w najmroźniejsze poranki. Korpus wykonany jest w całości z tworzywa sztucznego i w przeciwieństwie do korpusów metalowych charakteryzuje się znacznie lepszą odpornością na właściwości korozyjne niektórych biopaliw. Plastikowy element filtracyjny może być po zużyciu w całości spalony, co czyni go bardziej przyjaznym dla środowiska niż filtry zawierające elementy metalowe. Na platformie CMF1 moduł jest umieszczony obok zbiornika paliwa w celu zwiększenia bezpieczeństwa w razie wypadku.
Opatentowany przez Sogefi, plisowany w jodełkę materiał filtrujący sprawia, że moduł usuwa praktycznie wszystkie zanieczyszczenia o rozmiarach przekraczających 4 μm. Opisywana nowość dostosowana jest do wymagań kolejnej generacji systemów wtrysku paliwa spełniających wymagania normy Euro 6+, zapewniając skuteczną pracę zarówno przy wysokim ciśnieniu, jak i w warunkach podciśnienia.
Począwszy od najnowszego silnika Diesla 1.6 dCi (montowanego w modelu 2015 Espace), moduł będzie stosowany w kolejnych wersjach Renault Laguna, Megane, Latitude, Fluence i Scenic, które trafią do salonów przed trzecim kwartałem 2016 roku. Moduł będzie montowany również we wszystkich silnikach Diesla francuskiego producenta, począwszy od 1.5l dCi, aż po V6 3.0l dCi.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony