Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  12.10.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Nowy program filtrów cząstek stałych

Oferta Delphi w dziedzinie bezpośrednio montowanych DPF obejmuje filtr cząstek stałych o jakości odpowiadającej jakości wyposażenia fabrycznego, unikatową konstrukcję i materiały oraz jest wspierana przez kompleksowy program wsparcia warsztatów działających na niezależnym rynku części zamiennych. Niezależnie od filtra cząstek stałych, niektóre produkty DPF Delphi będą również obejmować katalizator, umożliwiający nabycie komponentu odpowiadającego jakości wyposażenia fabrycznego dla niezależnego rynku części zamiennych. 

- W miarę, jak normy spalania stają się coraz bardziej rygorystyczne, cząstki sadzy powstające w procesie spalania muszą być wyłapywane, a ich ilość obniżana - stwierdził Philippe Desnos, globalny dyrektor ds. marketingu, sekcji Diesel w Delphi Product & Service Solutions. - Przyszła norma Euro 6 wymaga, aby w nowo produkowanych samochodach osobowych z silnikiem Diesla, cząstki stałe zostały nie tylko zmierzone, ale także policzone. W odpowiedzi na nowe przepisy, forma Delphi opracowała swój program DPF, tak by zapewnić, że te przyszłe wymagania zostaną spełnione a także zapewniając kompleksowe rozwiązania serwisowe dla uszkodzonych DPF.

Filtr DPF jest wykonany z węglika krzemu i jest wystarczająco wytrzymały, tak by można było zastosować wiele cyklów regeneracji, krytycznych dla żywotności przyjaznego dla środowiska silnika Diesla. Niektóre filtry DPF są również pokryte warstewką metali szlachetnych, co wspiera i pomaga w regeneracji filtra. Konstrukcja filtrów DPF składa się z kanalików, które są zamknięte na końcach, jednak ściany komórek są porowate i pozwalają na przenikanie gazów, jednocześnie zatrzymując w filtrze cząstek stałych cząsteczki takie jak sadza. Kiedy czujniki filtra DPF zarejestrują spadek ciśnienia, ECU aktywuje cykl regeneracji, polegający na wypaleniu sadzy nagromadzonej w komórkach filtra.

Cieknące wtryskiwacze, niewłaściwe ciśnienie paliwa czy zablokowane czujniki mogą być przyczyną przedwczesnej awarii filtra DPF i mogą przyczynić się do awarii związanych z nim komponentów, takich jak ECU, zawory EGR, turbosprężarka, sondy Lambda czy system dostarczania paliwa. Wykorzystując szeroką wiedzę i doświadczenie w dziedzinie technologii Diesla, siec Delphi oferuje kompleksowe rozwiązania diagnostyczne i serwisowe. 

Narzędzie diagnostyczne Delphi DS pomorze odpowiednio przeszkolonym mechanikom zdiagnozować usterkę filtra cząstek stałych. Możliwości oprogramowania DPF obejmują regenerację systemu, uzupełnienie dodatków i wyczyszczenie historii błędów poprzez zresetowanie czujnika ciśnienia. Te możliwości są zawarte w pakiecie DS, co stanowi wyjątkową pomoc dla mechaników i prowadzi w celu postawienia prawidłowej diagnozy i następnie naprawy filtra. 

Wymuszona regeneracja jest niezbędna w sytuacjach, kiedy system DPF pojazdu został zablokowany w wyniku jazdy w cyklu miejskim. Wiele samochodów osobowych nie osiąga w trakcie normalnej jazdy odpowiednio wysokiej temperatury, umożliwiającej automatyczną regenerację filtra. Zablokowany system zwykle powoduje jedynie zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej. Narzędzie diagnostyczne DS Delphi pozwala uruchomić proces wymuszonej regeneracji (osiągnięcie wymaganej temperatury, prędkości obrotowej i obciążenia silnika) jednocześnie umożliwiając mechanikowi zdiagnozowanie układu paliwowego, ponieważ każda awaria systemu zasilania paliwem będzie miała wpływ na działanie filtra DPF. Funkcją oprogramowania urządzenia są dane dynamiczne, zatem parametry silnika mogą być monitorowane w czasie rzeczywistym. 

Delphi uruchomi techniczną linię pomocy dla mechaników, co pozwoli stacjom obsługi zaoszczędzić czas potrzebny na przeprowadzenie diagnostyki oraz pomoże w rozwiązywaniu problemów i zapobiegnie niepotrzebnej wymianie komponentów. Ponadto, zostały opracowane szkolenia przeprowadzane w warsztatach, salach wykładowych czy kursy internetowe i winny one pomóc w zrozumieniu znaczenia prawidłowych technik obsługi i naprawy systemów DPF. 

- Niezależnie od stale rozwijającej się oferty produktów przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych, wyprzedzającej wprowadzenia planowanych zmian przepisów i norm, musimy również zapewniać usługi diagnostyczne i prawidłowo rozwiązywać problemy - występujące w samochodach przyjeżdżających na rutynowe przeglądy czy do naprawy - dodał P. Desnos. - Nasz program pomoże promować kontrolę „zdrowia” pojazdu i sprawdzenie potencjalnego uszkodzenia układu paliwowego i systemów kontroli poziomów emisji.

Początkowo oferta będzie przeznaczona dla popularnych marek samochodów, takich jak Peugeot 307, 807 and Citroën C5, oraz Mazda 6 i Ford Focus. Stały rozwój oferty będzie prowadzony w latach 2011 i 2012.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony