Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  22.01.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Nowy silnik Opla

 

CDTI Ecotec to druga po silnikach benzynowych SIDI Ecotec rodzina nowych silników o mniejszej pojemności. Zastąpią one istniejące jednostki o pojemności 1,7 litra oraz niektóre jednostki o niższej mocy z asortymentu silników dwulitrowych.

Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium nowy silnik CDTI Ecotec 1,6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy i stosowana w wielu modelach samochodów.

Głównymi założeniami w procesie rozwoju nowego silnika były: wyróżniające się w swojej klasie zredukowanie poziomu hałasu oraz poziomu wibracji, wyższa kultura pracy, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także niewielkie zużycie paliwa. W porównaniu z silnikiem o pojemności 1,7 litra, maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone odpowiednio do 136 KM oraz 320 Nm, natomiast zużycie paliwa zredukowano nawet o 10 procent w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.

- Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku – mówi Thomas Serdan, wiceprezes zarządu Opla.

Fot. © GM Company


 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony