Podczas targów Automechanika we Frankfurcie NGK SPARK PLUG EUROPE ogłosił wprowadzenie do oferty silnikowych czujników prędkości obrotowej i położenia wałka rozrządu i wału korbowego. Dzięki temu marka NTK Vehicle Electronics stała się kompleksowym rozwiązaniem w zakresie czujników samochodowych.
Nowy asortyment oferuje klientom aftermarketowym zamienniki części montowanych fabrycznie i po wprowadzeniu podczas targów Automechanika 2016 przepływomierzy powietrza, czujników ciśnienia bezwzględnego w kolektorze oraz czujników ciśnienia doładowania stanowi kolejne uzupełnienie oferty czujników NTK. Obok innych grup produktowych obejmujących sondy lambda, czujniki temperatury spalin oraz czujniki NOx wprowadzone ostatnio produkty czynią markę NTK kompleksowym rozwiązaniem w zakresie czujników silnikowych.
Silnikowe czujniki prędkości obrotowej i położenia wałka rozrządu i wału korbowego dostarczają do sterownika silnika (ECU) najważniejsze informacje konieczne do zapewnienia właściwej pracy jednostki napędowej. Wysyłają sygnały odnośnie prędkości obrotowej oraz położenia wału korbowego i wałka rozrządu:
- Połączony z tłokami i skrzynią biegów wał korbowy przekształca liniową i pionową pracę tych pierwszych w ruch obrotowy, wytwarzając moc i napędzając tym samym samochód. Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego dostarcza informacji o jego prędkości obrotowej oraz położeniu.
- Zadaniem wałka rozrządu jest otwieranie i zamykanie zaworów. Jest on połączony z wałem korbowym, który go napędza. Wałek rozrządu obraca się z prędkością o połowę mniejszą od wału korbowego. Czujnik położenia wałka rozrządu w sposób ciągły mierzy jego pozycję pozwalając na odpowiednią synchronizację pracy silnika.
Sygnały dostarczane przez obydwa czujniki są wykorzystywane przez komputer sterujący silnika ECU do ustalania, który z cylindrów i tłoków znajduje się aktualnie w suwie pracy. W oparciu o te informacje sterownik precyzyjnie ustala moment wtrysku paliwa, oraz wysyła napięcie na cewkę zapłonową, która wzbudza przepływ iskry na świecy zapłonowej. Wszystko to zapewnia płynną i sprawną pracę silnika. Ponieważ czujniki prędkości obrotowej i położenia mają ogromne znaczenie dla poprawnej pracy silnika, tym bardziej istotny jest wybór dostawcy gwarantującego najwyższą jakość produktów.
Nowy asortyment NTK silnikowych czujników prędkości obrotowej i położenia obejmuje 567 referencji, co przekłada się na pokrycie rynku w wysokości 88%, czyli 270 milionów samochodów w Europie. Tym samym NTK Vehicle Electronics staje się pierwszą marką premium oferującą najwyższej jakości silnikowe czujniki prędkości obrotowej i położenia do prawie każdego modelu samochodu. Asortyment obejmuje czujniki indukcyjne wytwarzające sygnał analogowy oraz oparte na efekcie Halla, które dostarczają sygnał cyfrowy. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane pod kątem wyeliminowania słabych stron części oryginalnych. Jednym z podstawowych założeń było dostarczenie najlepszych produktów na rynku, dlatego też wszystkie czujniki poddawane są testom w ekstremalnych warunkach obejmujących szok termiczny w zakresie temperatur od -25°C do +135°C.
- Czujniki te zapewniają sprawną pracę każdego silnika, dlatego też rosnący na rynku wtórnym popyt na zmienniki części montowanych fabrycznie nie jest żadnym zaskoczeniem. Z tym większą przyjemnością podczas targów Automechanika prezentujemy asortyment precyzyjnie zaprojektowanych elementów, które zapewniają hurtownikom, dystrybutorom i warsztatom nowe możliwości biznesowe. Wprowadzenie nowych produktów to nie tylko kontynuacja pełnej sukcesów drogi rozwoju, ale również dowód na to, że NTK jest rzeczywiście kompleksowym dostawcą wszelkich czujników - mówi David Loy, nowy wiceprezes firmy ds. rynku części zamiennych, EMEA.
Każdy z silnikowych czujników prędkości i położenia dostarczany jest w szczelnym opakowaniu zapobiegającym powstawaniu korozji i w konsekwencji możliwym problemom w działaniu. Czytelna numeracja, przyciągające wzrok opakowania NTK oraz etykiety umieszczone z dwóch stron ułatwiają dystrybutorom zarządzanie zapasami. Czujniki są chronione zamkniętymi woreczkami foliowymi, które umożliwiają łatwą kontrolę zawartości. Obok precyzyjnej konstrukcji samych czujników również klarowne instrukcje montażu ułatwiają szybką i prostą wymianę.
Wszystkie nowe czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego są już dostępne. Można je znaleźć we wszystkich katalogach elektronicznych, takich jak TecDoc. Ponadto, po raz pierwszy przygotowane zostały trzy katalogi NTK odzwierciedlające kompletną, poszerzoną ofertę czujników na rok 2018-19: Czujniki prędkości obrotowej silnika & położenia wałka rozrządu i wału korbowego, Czujniki MAP/MAF oraz Czujniki temperatury spalin i sondy lambda. Każdy z katalogów jest dostępny w 13 językach, w formie drukowanej oraz jako plik pdf do pobrania ze strony NGK SPARK PLUG. Po zeskanowaniu kodu matrycowego na opakowaniu produktów można uzyskać dostęp do technicznych filmów video dostępnych na firmowym kanale You Tube. Dodatkowo klienci mogą na życzenie skorzystać z dedykowanych szkoleń technicznych.
Komentarze (0)